Cura cu SUC de MORCOV și MĂR are efecte bune în reducerea STRESULUI și a ATACURILOR de PANICĂ

Morcovul și mărul fac o pereche foarte gustoasă pentru un suc natural preparat în casă. Această combinație cu parfum de toamnă este deosebit de benefică pentru sistemul nostru imunitar și nervos.

Profesorul universitar Constantin Milică de la Facultatea de Științe Agricole din Iași recomandă persoanelor stresate să apeleze la o cură cu suc de morcov și mere, pentru îmbunătățirea stării de sănătate.

Suc de Morcov

Suc de Morcov

Mod de preparare și administrare

Sucul se prepară morcovi și mere proaspete, de sezon. Se folosesc în cantități egale. Se beau câte 2 pahare de suc pe zi, unul dimineața pe stomacul gol, și unul seara. Cura durează 2 săptămâni, timp în care doza se crește treptat de la 50 de grame la 300 de grame pe zi.

După o pauză de 1 săptămână, cura se poate relua, urmând aceeași schemă.

Sucurile de legume și fructe preparate în casă sunt mult mai sănătoase decât sedativele sintetice, deoarece au efecte secundare nedorite și pot cauza dependență dacă sunt luate pe termen lung.

Regim pentru stres și atac de panică

Din regimul alimentar al persoanelor care suferă de stres și atacuri de panică nu trebuie să lipsească alimentele bogate în fosfor. Țelina este una din cele mai bune surse de fosfor, care ajută la reducerea hormonilor de stres. Poate fi consumată tot sub formă de suc, sau ca salată.

La fel de bună este varza, usturoiul și castraveții. Fructele de pădure, care se pot găsi și în sezonul rece, sub formă congelată în supermarketuri, sunt bogate în vitamina C și minerale, cu care se poate face o cură benefică de 3 săptămâni.

Acestea se pot consuma sub formă de suc, smoothie, sau se pot adăuga în bolul cu cereale de la micul-dejun și alte deserturi de casă care nu necesită preparare termică.

Nucile și semințele au de asemenea efecte anti-stresante, datorită conținutului bogat în minerale (magneziu, fosfor, zinc, potasiu) și complexul B. Cele mai bune alegeri sunt semințele de dovleac, semințele de susan și semințele de floarea-soarelui.

Se pot folosi și plante medicinale cu efecte sedative și calmante asupra sistemului nervos, ce pot fi utile în reducerea atacurilor de panică și a palpitațiilor.

Florile de tei, mușețelul, lavanda și iasomia se pot administra sub formă de infuzie. Se pot bea câte 2-3 căni pe zi, între mese sau seara, pentru alungarea neliniștii și a insomniei.

Roinița, păducelul și rozmarinul, sunătoarea, talpa-gâștei și rădăcina de valeriană sunt alte plante care pot fi administrate sub formă de infuzie.

Surse articol:
1. http://www.farmacia-verde.ro/2013/04/19/plante-si-alimente-care-ne-relaxeaza/
3. http://www.prevention.com/mind-body/emotional-health/peppermint-and-cinnamon-aromatherapy-stress-relief

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.