SALATA verde – o sursă valoroasă de ANTIOXIDANȚI

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Salata verde este una din cele mai accesibile tipuri de salate de pe piață. Puțini dintre noi știm însă cât de valoros este acest aliment pentru sănătatea noastră.

Cei mai importanți nutrienți pe care ni-i oferă sunt antioxidanții. Acești compuși luptă împotriva radicalilor liberi și a daunelor pe care le produc asupra celulelor, țesuturilor și organelor corpului.

Salata verde bogata in antioxidanti

 

Studiile au arătat că frunzele din exterior sunt mai bogate în antioxidanți decât cele din interior, deoarece absorb mai multă lumină solară.

Din acest motiv, salatele mai răsfirate, cum este salata verde și salata romană sunt mai sănătoase decât varietățile mai strâns împachetate, precum salata iceberg.

Cercetătorii de la Universitatea din Gaziosmanpasa din Turcia au comparat conținutul de compuși fitochimici și antioxidanți din două soiuri de salată – verde și roșie, crescute în aceleași condiții.

Au descoperit că frunzele de la exterior, care primesc cel mai mult soare, conțineau mai mulți compuși fenolici, având proprietăți antioxidante mai puternice, comparativ cu frunzele din interior. Acest fenomen a fost observat la ambele soiuri de salată.

Un alt studiu, publicat în Current Nutrition & Food Science a arătat că atunci când frunzele de salată strâns împachetată sunt lăsate deschise, nivelurile de vitamina C și beta-caroten ating niveluri comparabile cu cele ale salatelor cu frunzele răsfirate.

Pe lângă antioxidanți, salata verde conține fibre, vitamina K, fier, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc, vitaminele A, B, C și E.

Consumul de salată verde ajută la scăderea colesterolului, induce somnul, ține sub control anxietatea, scade inflamațiile, protejează neuronii și ne apără de bolile neurodegenerative.

Totodată, salata verde are potențial anticancerigen. Potrivit unui studiu realizat la Universitatea de Medicină din Viena – Institute of Clinical Pathology, extractul apos de salată verde inhibă creșterea celulelor de leucemie și de cancer mamar. Cu toate acestea, pentru distrugerea a 50% din celulele de leucemie, o persoană ar trebui să consume circa 3 kg de salată verde.

Salata verde se poate prepara simplu, cu puțin suc de lămâie și ulei de măsline. Puteți adăuga de asemenea ceapă verde, roșii, castraveți, zucchini, ridichi, morcov, ras, ardei gras, boabe de porumb, avocado etc.

Surse bibliografice:

1. „Lettuce Antioxidants are Concentrated in the Outer Leaves”, articol publicat pe site-ul Heal with Food: https://www.healwithfood.org/health-benefits/lettuce-antioxidants-outer-leaves.php#ixzz5nAcqJ7io
2. Kiran Patil, „8 Impressive Benefits Of Lettuce”, articol publicat pe site-ul Organic Facts: https://www.organicfacts.net/health-benefits/vegetable/health-benefits-of-lettuce.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.