LINTE bătută – o rețetă benefică pentru CARDIACI și DIABETICI

Comparativ cu fasolea, lintea are avantajul că se gătește mai repede și absoarbe foarte mult aromele folosite la mâncare.

Este săracă în grăsimi, dar bogată în proteine, fibre, minerale (cupru, fosfor, molibden, fier, poatsiu, zinc, mangan) și vitamine (acid folic, vitaminele B1, B5 și B6).

Linte Bătută

Linte Bătută

Are un indice glicemic scăzut, și, datorită fibrelor, previne creșterea bruscă a nivelului de zahăr din sânge după o masă. În plus, fibrele ajută la scăderea nivelului de colesterol. Leguminoasele au acest efect minunat de a regla nivelul glicemiei la persoanele cu hipoglicemie, diabet sau rezistență la insulină.

Un studiu publicat în Arhivele de Medicină Internă a arătat că alimentele bogate în fibre precum lintea previn bolile de inimă (în special accidentul vascular cerebral). Pe lângă fibre, lintea conține magneziu și acid folic, doi nutrienți care susțin sănătatea inimii.

Un studiu amplu, realizat pe populațiile din America, Finlanda, Olanda, Italia, Grecia și Japonia timp de 25 de ani a asociat consumul de carne cu un risc crescut de deces din cauza bolilor de inimă coronariene. În cazul dietelor bogate în leguminoase, cereale, fructe și legume, acest risc a fost cu 82% mai mic. Diferența este foarte mare.

Linte bătută – rețetă

Ingrediente

• 250 g de linte roșie
• 1 ceapă
• 1 ardei roșu sau 1 roșie
• 3 linguri de ulei de măsline
• ½ linguriță de boia dulce
• mărar sau pătrunjel
• sare și piper după gust

Preparare

Lintea roșie se spală cu apă rece, apoi se lasă la înmuiat în apă, peste noapte. A doua zi, se scurge de apă și se pune cu apă curată la fiert într-o cratiță încăpătoare. Se lasă să fiarbă circa jumătate de oră la foc potrivit, până când boabele se înmoaie bine și devin sfărâmicioase.

Se scurge surplusul de zeamă (nu de tot), iar restul se pasează cu blenderul, adăugând uleiul, sarea, boiaua de ardei și piperul. Dacă este prea tare compoziția, adăugați puțină zeamă de lămâie.

Se adaugă apoi ceapa și ardeiul tocate mărunt. După ce se așază în boluri, se decorează cu mărar sau pătrunjel verde.

Dacă vreți ca lintea să fie și mai gustoasă (dar mai puțin dietetică și sănătoasă), căliți ceapa cu ardeiul sau roșia în puțin ulei.

Sursă: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=52

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.