ALIMENTE care previn depunerea de COLESTEROL în pereții arterelor – Ovidiu Bojor

Ateroscleroza este o boală degenerativă a arterelor, provocată de depunerea de colesterol, grăsimi animale sau săruri de calciu în pereții arterelor. Aceste depuneri arată ca niște plăci, denumite medical „ateroame”.

În timp, aceste plăci se întăresc și îngustează arterele (vasele de sânge care transportă sângele bogat în oxigen la inimă și alte părți ale corpului). Din acest motiv, ateroscleroza poate duce la evenimente grave, precum atac de cord, accident vascular cerebral sau chiar deces.

Depunerea de grasimi in artere

Cauza acestei boli nu este pe deplin cunoscută. Anumiți factori de risc, care țin de dietă și stilul de viață, pot fi controlați.

În primul rând, este important să menținem colesterolul și tensiunea arterială la niveluri cât mai normale. Trebuie să evităm fumatul, abuzul alimentar care duce la obezitate sau supraponderalitate, consumul excesiv de grăsimi saturate, sare și zahăr care agravează factorii de risc și sedentarismul.

___

Alimentația recomandată în ateroscleroză

Farmacistul Ovidiu Bojor spune că alimentația are un rol important în prevenirea sau controlul acestei afecțiuni și ne oferă câteva sfaturi utile în acest sens:

– trebuie evitate mesele consistente și copioase
– se recomandă 5-6 mese pe zi, în cantități moderate
– sunt permise carnea de pasăre, de vită și de pește alb de 2-3 ori pe săptămână, sub formă de supe, rasol, grătar)
– mai benefice sunt produsele lactate slabe, albușul de ou fără gălbenuș, pastele făinoase
– sunt recomandate supele de zarzavaturi, salatele din crudități de sezon
– consumul de sare trebuie redus.

Cumpără de aici:

Cele mai indicate alimente pentru persoanele cu ateroscleroză sunt:

• afine proaspete (500 g pe zi), sau decoct dintr-o linguriță de fructe la 1 cană de apă, sau macerat la rece 8 ore, câte 2 căni pe zi;
• arahide – determină scăderea colesterolemiei
• fragi – 300-500 g până la 1,5 kg pe zi, dimineața
• lămâi – ajută la scăderea colesterolului (sub formă de suc)
• mere – scad colesterolul
• prune
• struguri – cură de must, câte 500 ml pe zi, cate o oră înainte de masă, ajungându-se treptat la 2 litri – cantitate care se menține 2-3 zile, apoi se scade la cantitatea inițială
pe zi
• ceapă – fluidifică sângele și ajută la scăderea colesterolului
• soia și ulei de soia
• sparanghel
• tomate – reduc vâscozitatea sângelui
• usturoi – scade colesterolul și grăsimile din sânge, câte 2-3 bulbi pe zi

Surse:
1. National Heart, Lung and Blood Institute, Atherosclerosis: https://www.nhlbi.nih.gov/health-topics/atherosclerosis
2. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Ateromatoza și Ateroscleroza, Sănătate prin Semințe, Legume și Fructe, Editura Fiat Lux, pp. 131-132

Cautari:
    ovidiu bojor despre colesterol |

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.