CLĂTITE DIETETICE – fără făină și fără zahăr

Deși nimeni nu știe cu precizie când au apărut pentru prima dată clătitele, datele istorice arătă că acestea făceau parte din obiceiurile alimentare ale popoarelor antice.

Grecii antici și romanii mâncau clătite îndulcite cu miere. Mai târziu, în timpul domniei Reginei Elisabeta (1558-1603), clătitele erau servite cu diverse mirodenii, apă de trandafiri, sherry și mere. În coloniile americane, acestea erau preparate din hrișcă și mălai.

Clătite dietetice

Rețeta pe care v-o prezentăm în acest articol este o versiune dietetică a clătitelor clasice. Conțin ovăz în loc de făină albă de grâu și banane, care înlocuiesc atât laptele, cât și zahărul.

Pot fi servite de adulții care țin regim (au 200 de calorii), dar și de copii, care au nevoie de mâncăruri și dulciuri cât mai sănătoase și hrănitoare, cu un conținut cât mai redus de zahăr și cereale rafinate.

Aceste clătite sunt o alegere sănătoasă pentru micul-dejun, datorită conținutului de proteină din ouă.

__________________________________________________________________________________________________________

Clătite dietetice – rețetă

Ingrediente

• 2 banane mici (sau 1 mare)
• 2 ouă
• 40-50 g de fulgi de ovăz
• ½ linguriță de praf de copt
• vanilie sau alte arome

Preparare

Aceste clătite se pot prepara foarte ușor cu ajutorul unui robot de bucătărie. Puneți ouăle, bananele decojite și rupte bucăți mici, ovăzul, praful de copt și mirodeniile în vasul cu lama S.

Mixați câteva secunde, până obțineți o compoziție omogenă. Cu cât mai coapte sunt bananele, cu atât mai dulci vor fi clătitele.

Gustați puțin compoziția, și vreți mai dulce, adăugați puțină miere, stevia sau alt îndulcitor natural.

Ungeți o tigaie cu puțin ulei și lăsați-o să se încingă. Faceți clătite mici, folosind un polonic mai mic. Dacă aveți o tigaie mare, încap circa 4 clătite micuțe o dată.

Lăsați-le să se coacă 1 minut, apoi întoarceți-le pe cealaltă parte. După ce s-au rumenit, scoateți-le pe o farfurie.

Datorită prafului de copt ies moi și pufoase. Se pot servi ca atare, sau cu diferite topping-uri: miere, stafide, fructe de pădure, gem sau dulceață, cremă de ciocolată, brânză dulce etc.

__________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. National Geographic, The Plate, Hot off the Griddle, Here’s the History of Pancakes: http://theplate.nationalgeographic.com/2014/05/21/hot-off-the-griddle-heres-the-history-of-pancakes/

2. Live Strong: http://www.livestrong.com/article/429663-do-bananas-help-digestion/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


4 comentarii

  1. O să ajungem in curând sa inventam aer dietetic, aer fără aer …

  2. Cafea fără cofeină, bere fără alcool, țigări fără tutun, terciuri la tavă, semințe dar nu orice semințe, orez dar nu orice fel de orez si lista poate continua

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.