Păstârnacul – Proprietăți și Beneficii

Legumele și rădăcinoasele sunt considerate alimente miraculoase, care stimulează și regenerează întregul organism, începând de la creier și sistemul nervos, până la sistemul imunitar și hormonal. Au efecte revitalizante asupra celulelor corpului și ajută la prevenirea și tratarea diverselor boli.

Păstârnacul – Proprietăți și Beneficii (Image courtesy sxc.hu)

Păstârnacul – Proprietăți și Beneficii (Image courtesy sxc.hu)

Păstârnac – Conținut nutrițional

___________________________________________________________________________________________

Păstârnacul (Pastinaca sativa) conține o sumedenie de vitamine și minerale: Vitaminele B1, B2, B3, B6, biotină, acid folic, calciu, magneziu, potasiu, fier, zinc, cupru, fosfor, siliciu, mangan, nichel, inulină, fibre alimentare și nichel. Inulina este substanța care face păstârnacul o alegere bună pentru diabetici. Această rădăcină ajută la reglarea nivelului glicemiei și la prevenirea diabetului.

Despre păstârnac se știe că este o rădăcină benefică îndeosebi pentru persoanele care suferă de reumatism, dureri articulare sau afecțiuni renale și ale vezicii urinare. Aceste proprietăți se datorează efectelor diuretice și drenante puternice. Consumul de păstârnac ajută la curățare sângelui și la echilibrarea sistemului nervos. Are o influență majoră asupra glandelor digestive, și sprijină în mod special procesele de vindecare ale afecțiunilor digestive.

Păstârnac – Beneficii

___________________________________________________________________________________________

– Combate anemia și astenia
– Elimină toxinele din corp
– Curăță sângele
– Drenează ficatul și rinichii
– Întărește inima și plămânii
– Simulează digestia și apetitul
– Ajută la slăbit
– Ameliorează durerile reumatice și de gută
– Reglează ciclul menstrual
– Adjuvant în convalescență
– Calmează durerile
– Indicat în colici hepatice și renale
– Tratează angina pectorală, nevrozele cardiace
– Boli de piele: vitiligo

Păstârnac – Rețete

___________________________________________________________________________________________

Pentru a beneficia din plin de calitățile nutritive și vindecătoare ale păstârnacului, nutriționiștii recomandă consumul de păstârnac ras pe răzătoare. Întocmai ca în cazul hreanului, raderea pe răzătoare a păstârnacului ajută la eliberarea celor mai multe substanțe active.

Păstârnacul se poate consuma așadar crud, ras, și trebuie mestecat încet și lent, pentru a permite stomacului să îl asimileze și să îl digere în mod adecvat. Astfel, cruditățile se transformă într-un medicament veritabil pentru sănătatea corpului nostru.

Sau se poate bea suc de păstârnac, câte 2 lingurițe, de 6 ori pe zi. Sucul de păstârnac se extrage prin stoarcerea rădăcinii prin storcătorul electric. Se amestecă la servire cu miere de albine.

Cruditățile proaspete ajută la curățarea intestinelor și la aprovizionarea corpului cu substanțe vitale. Păstârnacul se poate consuma în salate de crudități pe bază de pătrunjel, ceapă, creson și alte verdețuri proaspete, măsline, ulei de măsline, zeamă de lămâie, oțet de mere și plante aromate: oregano, mărar, rozmarin, busuioc sau cimbru. Pentru legarea salatelor se poate folosi iaurt sau kefir.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.