ALIMENTE (și alte produse) cu efecte ESTROGENICE – evită-le dacă ai un nivel crescut de estrogen în corp

Statisticile realizate în America au arătat că 50% din femeile cu vârsta de peste 35 de ani au un nivel crescut de estrogen în corp.

Dominanța estrogenului înseamnă un dezechilibru hormonal care apare atunci când nivelul estrogenului este mai mare decât nivelul progesteronului.

Alimente care cresc nivelul de estrogen

 

O femeie care are prea mult estrogen în corp poate fi mai predispusă la dezvoltarea de chisturi, fibroame, tumori, displazie cervicală sau chiar cancer la sân.

Care sunt nivelurile normale de estrogen la femei

Niveluri generale de estrogen care se găsesc la femei în perioade specifice ale vieții lor:

• 20 – 29 de ani: 149 picograme
• 30 – 39 de ani: 210 picograme
• 40 – 49 de ani: 152 picograme
• 50 – 59 de ani: 130 picograme

Dominanța estrogenului este întâlnită mai ales la femeile supraponderale. Unele medicamente, precum steroizii, ampicilina, fenotiazinele și tetraciclina pot crește estrogenul din corp.

Alimente și produse care cresc estrogenul din corp

Unele persoane se pot întreba dacă dieta poate influența creșterea sau scăderea estrogenului. Este adevărat că anumite alimente conțin substanțe care mimează estrogenul din corp sau favorizează creșterea acestui hormon.

Consumul excesiv de alimente bogate în estrogen poate duce la hipotiroidism, disfuncții imunitare, infertilitate la bărbați, obosealăcronică sau chiar anumite tipuri de cancere.

• Grâul și alte cereale. Un studiu realizat de Scripps Research Institute în 2018 susține că femeile menopauzale cu cancer la sân care iau medicamente împotriva metastazelor (palbociclib/letrozol) trebuie să evite consumul de alimente care conțin xenoestrogeni, precum grâu, orz, porumb. Anumiți fungi (zearalenoni) care colonizează pe aceste cereale au efecte asemănătoare estrogenului. Tărâțele de grâu, regăsite în multe produse de panificați, au de asemenea fitoestrogeni.

• Soia. Acest aliment controversat este asociat și cu beneficii și cu riscuri. Același studiu citat mai sus a arătat că soia crește acumularea excesivă de estrogen în corp. Genisteina din soia anulează efectele medicamentelor anti-estrogen menționate mai sus. Chiar și în doze mici, soia poate perturba echilibrul hormonilor.

• Semințele de in. Conțin de 3 ori mai mulți fitoestrogeni (estrogeni vegetali) decât boabele de soia.

• Semințele de susan. Conțin lignani, compuși bogați în fitoestrogeni.
• Fasolea, năutul, mazărea, fasolea verde și alte leguminoase.
• Fructele uscate. Au o cantitate modestă de fitoestrogeni și multe calorii.
• Nucile, alunele de pădure, fisticul sunt surse naturale de fitoestrogeni.
• Piersicile, căpșunile, rodia

• Carnea și lactatele. Produsele animale conțin urme de estrogen. Unii fermieri dau animalelor doze mari de estrogen pentru a crește cantitatea de lapte produsă. 60-80% din estrogenul din dieta de tip occidental provine din lapte și alte produse lactate. La bărbați, acest lucru este asociat cu un risc mai mare de cancer la prostată și la testicule. Pe lângă hormonii și antibioticele care sunt folosite în industria lactatelor și a cărnii, se pare că aproape toate animalele conțin, în mod natural, 17 beta-estradiol și metaboliții săi.

• Alcoolul. Unele plante din care se obține alcoolul conțin substanțe similare estrogenului. Studiile pe oameni și animale au arătat că consumul de bere, vin și burbon crește activitatea estrogenului. Vinul roșu ajută corpul să producă mai mult estrogen. Alcoolul modifică modul de metabolizare a acestui hormon în corpul femeii și declanșează creșterea lui.

• Aditivi alimentari. Unii dintre ei au o acțiune asemănătoare estrogenului. De pildă, hexilresorcinolul este un aditiv folosit pentru prevenirea decolorării și creșterea duratei de valabilitate a creveților. Galatul de propil este un alt conservant cu efecte estrogenice, folosit pentru a împiedica râncezirea uleiurilor și grăsimilor. Se găsește și în produsele din carne, bazele pentru supa de pui sau guma de mestecat.

• Apa îmbuteliată. Testele pe linii celulare de cancer uman au arătat că 61% din apa îmbuteliată induce un răspuns estrogenic semnificativ. Activitatea estrogenică este de 3 ori mai mare în cazul apei îmbuteliate în sticle de plastic, comparativ cu cea în sticle de sticlă.

• Plasticul și conservele. Expunerea la produsele ambalate în plastic sau metal (conserve) poate crește riscul de tulburări endocrine și cancer. BPA se găsește în produsele conservate (alimente și băuturi). Acest compus perturbă funcția normală celulelor receptoare de estrogen și poate duce la obezitate, diabet de tip 2, astm și defecte de naștere. Ftalații sunt un alt grup de compuși chimici, care trebuie evitați de persoanele cu dominanța estrogenului. Se găsesc în aromele sintetice (lumânări, produse de îngrijire a corpului), produse de machiaj, loțiuni, perdele de duș din vinul, produse de curățare a podelelor, produsele de rufe, foliile de plastic.

Uleiuri esențiale: de iasomie, de salvie, de geraniu, de lavandă, de arbore de ceai (tea tree).
• Anticoncepționalele.

Metode de reducere a estrogenului

Citește și ALIMENTE care scad nivelul de ESTROGEN și ajută la echilibrarea HORMONALĂ

– consumați mai puține calorii
– dormiți mai mult
– faceți mișcare fizică
– țineți sub control anxietatea și depresia
– consumați legume crucifere (varză, broccoli, conopidă)
– suplimentele cu păpădie și armurariu susțin funcțiile de detoxifiere a corpului și pot ajuta la eliminarea estrogenului
– evitați alimentele procesate și bogate în zahăr care pot crește riscul de formare a grăsimii viscerale (asociată cu mai mult estrogen în corp)
– alegeți apa filtrată în locul apei îmbuteliate
– evitați plasticul pe cât de mult posibil (optați pentru recipientele din sticlă)
– evitați vasele de gătit non-aderente
– evitați vinilul (alegeți materiale naturale)
– alegeți alimente proaspete sau congelate și evitați conservele

Cumpără de aici:
[wcepe_products ids= ‘4264, 9121, 11013, ‘ button=’Cumpără aici’]

Surse bibliografice:

1. Zawn Villinesby, Katherine Marengo, Can some foods reduce estrogen in men? Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/323224.php
2. WebMD, Normal Testosterone and Estrogen Levels in Women: https://www.webmd.com/women/guide/normal-testosterone-and-estrogen-levels-in-women#1-2
3. Emily Lunardo, 15 foods that increase estrogen levels naturally, Bel Marra Health: https://www.belmarrahealth.com/foods-increase-estrogen-levels-naturally/
4. Dr. Josh Axe, High-Estrogen Foods to Avoid + Environmental Estrogens Hiding in Your Home: https://draxe.com/5-high-estrogen-foods-avoid/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.