Vitamina B6 – Beneficii Pentru Creier şi Sânge

Vitaminele sunt substanţe nutritive organice esenţiale pentru buna funcţionare a organismului şi pentru menţinerea unui stil de viaţă sănătos. Vitaminele colaborează din punct de vedere chimic cu enzimele şi ajută la stimularea proceselor metabolice, la repararea ţesuturilor şi la producşia de celule. Organismul nostru produce doar vitaminele D, K, şi B (biotina). Restul vitaminele sunt furnizate în corp prin alimente şi suplimente.

Vitamina B6 - Vitamina Creierului

Vitamina B6 – Vitamina Creierului

Vitaminele sunt fie liposolubile sau solubile în apă. Din gama de vitamine hidrosolubile fac parte Vitamina C şi complexul de Vitamina B. Acestea se dizolvă în apă şi nu pot fi stocate de către organism. Cantităţile excesive de vitamine sunt eliminate apoi din organism prin urină. Din acest motiv, corpul nostru are nevoie să fie alimentat zilnic cu vitamine. Vitamina B6 vine în trei forme principale: piridoxină, pyridoxalm şi piridoxamină.

Vitamina B6Beneficii

1. Vitamina B6 ajută la mentinerea funcţiei cerebrale sănătoase.

2. Joacă un rol-cheie în sinteza de anticorpi, care sunt necesari pentru a cpmbaterea diferitelor boli.

3. Ajută la menţinerea funcției nervoase normale. Are un rol esenţial în sinteza de neurotransmiţători, cum este dopamina şi serotonina, şi este implicată în comunicarea dintre celulele nervoase.

4. Vitamina B6 ajută la formarea celulelor roşii în sânge. Vitamina B6 ajută organismul în producerea de hemoglobină, partea din sânge care transportă oxigenul cu rol stimulator în creier şi alte organe.

5. Stimulează descompunerea şi digestia proteinelor. Cu cât mai mare este aportul zilnic de proteine din dietă, cu atât mai mare este cerinţa de vitamina B6.

Lipsa de Vitamina B6 – Simptome

• Dureri ale limbii
• Deprecierea nervilor
• Iritabilitate
• Convulsii
• Greţuri de dimineaţă (mai pronunţate la femeile gravide)
• Confuzie
• Stări depresive
• Artrită
• Anemie

Toate vitaminele B aduc beneficii importante creierului, însă Vitamina B6 este esenţială pentru reglementarea stării de spirit şi pentru prevenirea oboselii mentale sau a surmenajului psihic. Creierul are nevoie de această vitamină solubilă în apă pentru a produce serotonină, un neurotransmiţător al bunei-dispoziţii, care ne relaxează şi ne ridică moralul.

> Depresia

Foarte multe persoane depresive prezintă simptomele unui deficit de vitamina B6. Într-un studiu danez publicat în anul 2004, s-a demonstrat că valorile mici de fosfat piridoxal – o formă de vitamina B6, au fost asociate cu simptome depresive. Un studiu mai recent din 2012 a revelat faptul că există o legătură între majoritatea tulburărilor de dispoziţie şi un nivelul scăzut de vitamina B 6 şi alte elemente nutritive.

> Memoria

Există de asemenea o legătură importantă între declinul cognitiv la persoanele cu boala Alzheimer şi un nivel mic de vitamina B6 şi alte vitamine B din organism. În studiile obsevaţionale, persoanele cu niveluri ridicate de vitamina B6, au arătat performanţe mai bune la testele de memorie.

> Atenţia

Deoarece vitamina B6 este necesară pentru fabricarea hemoglobinei – care transportă oxigenul la creier şi în corp, nivelurile scăzute de această vitamină ar putea determina surmenajul psihic şi neatenţia, sau lipsa de concentrare. Concentraţii scăzute de vitamina B6 au fost asociate cu o atenţie precară a funcţiei executive. Funcţia executiva înseamnă capacitatea de a folosi o judecată sănătoasă. Mai mult, se pare că deficitul de Vitamina B6 deficit poate provoca confuzie.

Vitamina B6 în alimente – Surse naturale

Cele mai bogate surse de vitamina B6 sunt: peştele, ficatil de vită, cartofii şi fructele non-citrice. Cerealele fortificate la micul dejun, avocado, bananele, fasolea şi nucile sunt, de asemenea, surse bune de Vitamina B6.

Cel mai bun mod de a obţine o doză suficientă de vitamina B6 este o dietă echilibrată. Deficiențe grave apar cel mai adesea la vegetarieni, carep ot avea nevoie de suplimente cu Vitamina B6.

Persoanele care resimt oboseală psihică şi bănuiesc că nu au un nivel optim de Vitamina B6, se pot adresa medicului pentru un test de sânge.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. DA pot sa va raspund eu caci am un bebe de 2ani si i-am dat vit B total si merge foarte bine ìnainte era f nervos si acum e totul OK

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.