Alimentele bogate în BOR previn subțierea OASELOR și OSTEOPOROZA

Borul este un nutrient esențial pentru sănătatea oaselor. În lipsa acestui mineral, organismul nostru nu poate păstra calciul.

Astfel se poate explica de ce persoanele care iau suplimente cu calciu sau consumă alimente bogate în calciu nu sunt ferite bolile de oase, precum osteoporoza.

Prune

Prune

Încă din anul 1963, oamenii de știință au demonstrat că borul este un tratament sigur și eficient pentru unele forme de artrită. Dovezile inițiale arătau că suplimentarea cu bor ușurează durerile și disconfortul cauzat de artrită sau osteoartrită.

Aceste rezultate au fost mai apoi întărite de descoperirile din experimentele realizate pe animale și pe oameni, care au arătat că:

– persoanele cu artrită au o concentrație scăzută de bor în oase și în lichidul sinovial;
– oasele pacienților care au primit suplimente cu bor sunt mult mai greu de tăiat decât ale pacienților care nu au luat bor;
– în zonele din lume unde consumul de bor este mai mare, incidența artritei este de 20-60% mai mică;
– s-au obținut rezultate bune la administrarea a 6 mg de bor pe zi.

_______________________

Toate aceste informații indică faptul că borul este un nutrient esențial pentru sănătatea oaselor și articulațiilor. Borul joacă un rol important în conservarea densității osoase și ajută corpul să utilizeze calciu, vitamina D, magneziul și alte minerale care mențin oasele sănătoase.

Doctorul Forrest Nielsen a fost primul care a descoperit rolul esențial al borului în menținerea sănătății osoase. Acesta a realizat un studiu care a rămas un reper important în acest domeniu. Rezultatele au arătat că femeile aflate în perioada de după menopauză (când riscul de osteoporoză este foarte mare) care au primit câte 3 mg de bor pe zi timp de 1 săptămâni au avut pierderi mai mici de calciu și magneziu prin urină.

Totodată, studiului lui Nielsen a arătat că borul crește nivelurile de estrogeni naturali în sânge, hormoni feminini care rețin calciul în oase și împiedică apariția osteoporozei (proces care implică subțierea oaselor).

Într-un alt experiment, dr. Nielsen a studiat efectele borului asupra bărbaților cu vârsta de peste 45 de ani și asupra femeilor după menopauză care urmau o terapie de înlocuire hormonală (a estrogenilor). A observat că borul crește nivelul de 17-Beta estradiol (cel mai activ biologic dintre estrogeni), care în perioada menopauzei scade din cauza încetării activității ovariene.

Cercetările ulterioare au arătat că compușii din bor au efecte medicale benefice în tratarea osteoporozei, inflamațiilor, tulburărilor lipidelor sangvine, obezității și cancerului.

_______________________

Alimente bogate în bor

Cele mai bune surse de bor sunt:

– prunele, curmalele, strugurii roșii, stafidele
– nucile, migdalele
– bananele, avocado
– portocalele, merele, perele
– broccoli
– fasolea, năutul
– miere de albine

_______________________

Surse:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7889887
http://www.olaloa.com/boron-an-ortho-mineral.html
“Rețete Biblice de Tratamente Naturiste”, Doctor Mihai Petrovici

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.