Fasolea – Beneficii și Riscuri Pentru Sănătate

Fasolea este un aliment ambalat cu foarte multe fibre, proteine, Vitamine B, fier și potasiu, care conține foarte puține grăsimi. Însă atunci când consumăm fasole, trebuie să cunoaștem nu doar beneficiile, ci și riscurile potențiale pentru sănătate pe care acest aliment le are.

Fasolea – Beneficii și Riscuri Pentru Sănătate

Fasolea – Beneficii și Riscuri Pentru Sănătate

Fasolea – Beneficii

Previne bolile de inimă

Studiile au arătat că persoanele care consumă mai multe legume au un risc mai mic de boli de inimă, și fitochimicalele găsite în fasole oferă mai multă protecție împotriva lor.

Scade nivelul colesterolului

Fasolea furnizează organismului fibre solubile, care joacă un rol important în controlul nivelului de colesterol din sânge. Studiile au arătat că 10 de grame de fibre solubile (adică o ceașcă de fasole) reduce colesterolul LDL cu aproximativ 10%. Fasolea conține și saponine și fitosteroli, responsabile de asemenea pentru acțiunea de scădere a colesterolului.

Ajută în diabetul zaharat

Fasolea este super-aliment pentru o persoană care suferă de diabet zaharat. Echilibrul de carbohidrați complecși și proteine din fasole ajută la eliberarea lentă a glucozei în locul unei creșteri bruște care poate apărea după consumul de carbohidrați simpli.

Fasolea ajută la slăbit

O porție de fasole dă rapid senzația de sațietate, datorită conținutului mare de fibre. Acesta umplu stomacul și provoacă o creștere mai lentă a zahărului din sânge. Fasolea potolește repede foamea, oferind un flux constant de energie.

Fasolea luptă cu cancerul

Fasolea conține o gamă largă de substanțe chimice din plante (izoflavone și fitosteroli), care scad riscul împotriva cancer.

Fasolea – Riscuri pentru sănătate

Fasolea poate provoca migrene

La anumite persoane, unele legume – cum este și fasolea – pot declanșa migrene sau o reacție alergică. Dacă se întâmplă acest lucru, trebuie discutat cu medicul și eliminat acest aliment din dieta zilnică.

Fasolea poate interfera cu absorbția de vitamine

Unele tipuri de fasole, cum este soia, conțin substanțe care interferează cu absorbția de beta-caroten și vitaminele B12 și D.

Fasole poate provoca gută

Dacă suferiți de gută, discutați cu medicul dumneavoastră despre consumul de fasole. Persoanele cu gută sunt adesea sfătuite să renunțe la consumul de mazăre uscată, fasole, linte și alte leguminoase, din cauza conținutului lor ridicat de purine. La persoanele sensibile, purinele creste nivelul de acid uric și pot precipita un atac de gută.

Consumul de fasole și flatulența

Deși nu reprezintă un risc pentru sănătate, fasolea poate provoca probleme digestive jenante, cum este flatulența. Acest efect îl au în mod special fasolea uscată, lintea și mazărea. Pentru a reduce producția de gaze, fasolea trebuie spălată în mai multe ape și trebuie înmuiate. Adăugarea unui vârf cuțit de bicarbonat de sodiu la fiert poate ajuta de asemenea la prevenirea flatulenței.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.