Melatonina, antioxidantul-minune pentru organism!

Articol bazat pe studii științifice

Antioxidanții au un aport semnificativ în prevenția bolilor. Rolul lor principal este acela de a lichida producția necontrolată de specii de oxigen reactiv.

Aceste molecule dau naștere la boli grave, precum cancere, diabet, infecții, tulburări neurologice și afecțiuni cardiovasculare.

Melatonina, antioxidantul-minune pentru organism

Melatonina, antioxidantul-minune pentru organism: Pch.vector

Un antioxidant important despre care merită să aflăm mai multe, este melatonina. Poate că ați auzit deja despre ea și beneficiile ei pentru somn. Însă melatonina nu reglează doar ciclul de dormire-trezire.

Citește și – Melatonina – un tratament posibil pentru COVID-19

Studiile recente au arătat că aceasta are de asemenea o acțiune semnificativă asupra creierului și zahărului din sânge.

Melatonina – un antioxidant minune pentru organism

Studiile au arătat că melatonina are activitate anti-inflamatoare, imunostimulatoare, anticancerigenă, cardioprotectoare, anti-diabetică și neuroprotectoare. Contracarează obezitatea și îmbătrânirea prematură.

Melatonina și somnul

Melatonina contribuie în mod indirect la protejarea organelor importante din corp, precum inimă, creier și rinichi. Cum? Prin asigurarea unui somn odihnitor.

Persoanele care dorm bine au un risc mai mic de diabet, obezitate, hipertensiune arterială și depresie. Iată cât de important este să evităm pierderea nopților și perturbarea somnului.

Suplimentele cu melatonină îmbunătățesc calitatea somnului și combat insomnia, chiar și la persoanele cu un stres emoțional crescut, precum bolnavii de cancer.

Aceste beneficii se obțin, potrivit studiilor, la o doză de 3 mg pe zi. Se pot face cure de 10 zile.

Melatonina asigură un somn odihnitor și la pacienții adulți cu afecțiuni respiratorii, tulburări metabolice sau neurodegenerative, conform unui studiu publicat în „Neurology Journal” în 2021.

Melatonina mai are un beneficiu: echilibrează ritmul somn-veghe.

Melatonina, insulina și trigliceridele

Așa cum am menționat mai sus, melatonina este benefică și în tulburările metabolice, precum diabet. Ea soluționează o problemă majoră, care poate duce la diabet. Este vorba despre rezistența la insulină.

Un studiu apărut în 2021 în jurnalul „Hormone and Metabolic Research”, suplimentarea cu melatonină reduce insulinorezistența.

Persoanele care lucrează în ture de noapte au niveluri scăzute de melatonină. Acest deficit poate fi corectat prin administrarea de suplimente. Dacă sunt luate înainte de cină, ele îmbunătățesc toleranța la glucoză și sensibilitatea la insulină. Totodată, reduc nivelul trigliceridelor după masă.

Melatonina și obezitatea

Potrivit unui studiu publicat în jurnalul „Behavioral Brain Research”, melatonina reglează secreția unui hormon reponsabil cu reglarea apetitului. Este vorba despre leptină.

Valoarea ei crește în momentul în care apare o acumulare excesivă de grăsime. Pe termen lung, nivelurile crescute de acest hormon pot cauza rezistență la leptină.

Acest lucru afectează reglarea apetitului, iar un apetit excesiv nu poate duce decât la creșterea în greutate.

Melatonina poate fi utilă în controlul obezității.

Melatonina și inflamația neuronilor

Acest antioxidant este important pentru persoanele cu risc de Alzheimer.

Cercetările pe animale au arătat că melatonina combate inflamația din creier. Neuroinflamația este una din cauzele apariției maladiei Alzheimer.

Mod de administrare

Melatonina se vinde sub formă de suplimente, în farmacii sau la magazinele cu profil naturist.

Există însă și unele alimente care conțin acest antioxidant:

• cerealele integrale
• orezul închis la culoare
• ovăzul
• căpșunile
• strugurii (mai ales pielița)
• cireșele, vișinele
• tomatele
• ardeii grași
• nucile
• fisticul
• ciupercile
• ouăle
• peștele

Citește și – Alimente care stimulează producția de melatonina – „hormonul somnului”

Surse articol:

1. Natural Life App, The thousand and one properties of melatonin: https://www.naturallifeapp.com/from_science/the-thousand-and-one-properties-of-melatonin-the-supplement-for-good-sleep-and-health-of-body-and-mind
2. Gulcin İ. Antioxidants and antioxidant methods: an updated overview. Arch Toxicol. 2020 Mar;94(3):651-715. doi: 10.1007/s00204-020-02689-3. Epub 2020 Mar 16. PMID: 32180036.
3. Meng X, Li Y, Li S, Zhou Y, Gan RY, Xu DP, Li HB. Dietary Sources and Bioactivities of Melatonin. Nutrients. 2017 Apr 7;9(4):367. doi: 10.3390/nu9040367. PMID: 28387721; PMCID: PMC5409706.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.