Alimente care ajută la reglarea hormonilor (estrogen, testosteron, cortizol, T4, insulina etc)

În acest articol veți găsi informații interesante despre reglarea hormonilor prin alimentație.

Hormonii sunt particule cu rol de comunicare produși de glande, care circulă prin fluxul sangvin.

Reglarea hormonilor prin alimentatie

Reglarea hormonilor prin alimentatie

Dereglările hormonale apar atunci când nivelul unor hormoni crește în mod necontrolat sau scade sub limită.

Două cauze sunt blocarea receptorilor hormonilor sau reducerea funcționalității lor.

Receptorii hormonilor pot fi blocați din cauza expunerii la produse care conțin perturbatori endocrini.

În această categorie intră pesticidele, insecticidele și erbicidele. Aceste substanțe chimice au o acțiune similară estrogenul în corp.

Citește și – Hormonii controlează fiecare mișcare din corp (legătura dintre hormoni și boli)

Reglarea hormonilor prin alimentație

De regulă, cele mai multe perturbări apar la nivelul hormonilor sexuali (estrogen, progesteron, testosteron), a insulinei și a cortizolului.

Tiroida

Hormonul tiroidian se numește T4. Pentru stimularea lui avem nevoie de iod.

Cele mai bune surse de iod sunt produsele marine și algele marine.

Însă mult mai importantă decât cantitatea de T4 este forma activă a acestuia, care este T3.

Pentru conversia hormonului T4 în T3 (forma activă), sunt necesari alți nutrienți.

Această conversie se realizează în mare parte în ficat și rinichi.

Cel mai important nutrient este seleniul. Acest mineral se găsește în dozele cele mai mari în nucile braziliene.

O nucă pe zi furnizează necesarul zilnic de seleniu.

Persoanele cu hipertiroidie (glanda secretă o cantitate prea mare de hormon tiroidian trebuie să consume legume crucifere.

Varza, broccoli, conopida, gulia, ridichea, rucola – acestea inhibă iodul.

Citește și – Gențiana stimulează digestia, curăță ficatul și reglează hormonii

Cortizolul

Cea mai importantă strategie pentru îmbunătățirea nivelului de cortizol este reducerea sau controlul stresului.

În ceea ce privește dieta, este recomandat să consumați alimente bogate în potasiu și magneziu.

Aceste minerale combat excesul de cortizol și ajută la relaxarea organismului.

Salatele și verdețurile sunt cele mai bune alegeri.

Persoanele cu un nivel scăzut de cortizol ar trebui să consume sare de mare. Aceasta previne slăbirea glandelor suprarenale.

Hormonul de creștere

Acest hormon este necesar pentru conservarea mușchilor. Este important pentru combaterea îmbătrânirii organismului.

La fel ca în cazul cortizolului, este necesară menținerea stresului la un nivel scăzut.

Aportul de proteine trebuie să fie moderat.

Există un aminoacid care stimulează hormonul de creștere. Este vorba despre arginina.

Aceasta se găsește în alimentele care conțin proteine.

Ouăle, nucile, carnea de animale, produsele marine sunt surse bune de arginină.

Exercițiile fizice intense cresc de asemenea nivelul acestui hormon.

Somnul este la fel de important.

Citește și – Vitamina C ajută la regenerarea hormonilor dăunători

Testosteronul

Pentru creșterea acestui hormon este nevoie de zinc.

Cele mai bune surse sunt scoicile și carnea roșie.

Evitați produsele lactate și cele care stimulează estrogenul.

Dieta trebuie să fie bogată în grăsimi sănătoase.

Femeile cu un nivel crescut de testosteron (sindromul ovarelor polichistice) trebuie să reducă nivelul de insulină.

Acest lucru poate fi realizat printr-o dietă săracă în carbohidrați (dieta ketogenică) și prin postul intermitent.

Estrogenul

Atât femeile, cât și bărbații pot suferi de dominanță estrogenică. Adică au un nivel prea mare de estrogen.

Această situație poate fi provocată de expunerea la substanțele din plastic.

Acestea perturbă estrogenul.

Reglarea estrogenului poate fi realizată prin consumul de legume crucifere și alge marine, bogate în iod.

Evitați lactatele deoarece conțin hormoni care cresc nivelul de estrogen.

Persoanele cu deficit de estrogen pot crește acest hormon consumând produse din soia fermentată.

Tofu este un bun exemplu.

Citește și – Rodia – un fruct care reglează hormonii și previne bolile femeilor

Progesteronul

Pentru creșterea acestui hormon sunt necesari acizii grași esențiali Omega-3.

Somonul, uleiul de ficat de cod, nucile și semințele furnizează Omega-3.

Vitamina D

Vitamina D nu este o vitamină în adevăratul sens al cuvântului. Este de fapt un hormon.

Pentru creșterea lui este nevoie de o expunere regulată la soare.

Peștele și ciupercile sunt de asemenea surse bune de vitamina D.

Insulina

Cele mai mari probleme apar în corp când crește insulina.

Acest hormon poate fi redus prin limitarea aportului de carbohidrați, prin post intermitent și prin evitarea stresului.

Persoanele care nu produc suficientă insulină (ex. diabet de tip 1) nu trebuie să o crească prin consumul de zahăr.

O dietă sănătoasă este cea mai bună strategie.

Traducere din: Dr. Eric Berg, Fix your hormones with right food: https://www.youtube.com/watch?v=rmCXk2As1Y4

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.