Ce pot mânca diabeticii la micul dejun – dr. Daniela Petrache

Alegerea celor mai bune ingrediente și mâncăruri poate fi o adevărată provocare pentru o persoană care are diabet.

Regimul alimentar este destul de restrictiv, dar nu într-atât încât să nu vă mai permiteți să mâncați ce vă place.

Ce pot manca diabeticii la micul dejun – dr. Daniela Petrache

Ce pot manca diabeticii la micul dejun – dr. Daniela Petrache

Ce pot mânca diabeticii la masa de dimineață?

Masa de dimineață în mod special trebuie aleasă cu multă atenție.

De ce? Pentru că majoritatea meniurilor sunt bazate pe o cantitate mare de carbohidrați.

Mâncarea servită trebuie să fie deopotrivă sățioasă și neproblematică pentru glicemie.

Diabetologul Daniela Petrache oferă câteva sugestii de mic dejun într-un scurt tutorial pe canalul său de Youtube.

Idei de mic-dejun pentru diabetici 

Medicul recomandă ca accentul să fie pus pe fibre, dar și pe grăsimi sănătoase.

Din fericire, există destule alimente bogate în fibre sau grăsimi care nu au mulți carbohidrați din făină sau zahăr.

Ouă

Cel mai bun și satisfăcător aliment pe care un diabetic îl poate servi la masa de dimineață este oul.

Conține aproape toți nutrienții necesari organismului, cu excepția fibrelor.

Este bogat în proteine, grăsimi, vitamine și substanțe antibacteriene.

Are un conținut scăzut de calorii. Un ou mare are 70 de calorii, 6 g de proteine.

Cât privește carbohidrații, valoarea este sub 1 g.

Ouăle sunt foarte versatile. Pot fi consumate fierte, poșate sau omletă (fără ulei).

Pot fi puse în salate de verdețuri.

Pot fi asociate cu o varietate de legume, precum roșii, castraveți, gulii, dovlecei, ardei gras, măsline, ciuperci.

Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc este cremos și absolut delicios.

Are un conținut redus de calorii și carbohidrați.

Poate fi combinat cu afine, căpșuni sau alte fructe de pădure.

Îl puteți amesteca de asemenea cu nuci, migdale sau fulgi de ovăz.

Optați pentru un iaurt grecesc natural, de calitate. Citiți eticheta pentru a vă asigura că produsul nu are aditivi nedoriți.

Citește și – Patru deserturi de casă pentru diabetici

Budincă din semințe de chia

Semințele de chia sunt una din cele mai bune surse de fibre pe care diabeticii le pot include în dietă.

În semințele de chia se găsesc doze bune de Omega-3, proteine și minerale. Au o concentrație redusă de carbohidrați și calorii.

Majoritatea carbohidraților lor sunt de fapt fibre, substanțe care nu afectează major glucoza din sânge.

Fibrele solubile pe care le conțin încetinesc absorbția alimentelor în intestin. Prin urmare, vor ajuta la scăderea glicemiei.

Pregătiți budinca de chia cu o seară înainte.

Puneți 30 de grame de semințe de chia la înmuiat într-un bol cu 1 cană de lapte de migdale fără zahăr. Sau puteți folosi și alt lapte vegetal, precum lapte de ovăz sau de cocos.

Amestecați bine. Puteți adăuga esență de vanilie sau rom. Poate fi îndulcită cu fructe, precum fructe de pădure, sau stevia.

Dacă vreți să obțineți o budincă de ciocoltă, adăugați pudră de roșcove. 

Citește și – Adăugați pudră de roșcove în pâine dacă aveți diabet! Ajută la scăderea glicemiei

Introduceți bolul în frigider și lăsați semințele la hidratat până a doua zi.

Dimineață veți avea o budincă bine închegată și absolut delicioasă.

Avocado

La fel ca oul, avocado este o alegere sățioasă și sănătoasă pentru micul-dejunul diabeticilor.

Este bogat în fibre, grăsimi nesaturate. Aceste substanțe împiedică ridicarea bruscă a glicemiei după ce ați mâncat.

Avocado se poate servi ca atare. Se taie felii și se stropesc cu puțină zeamă de lămâie.

Se taie cubulețe și se pun în salate.

Sau se pasează și se amestecă apoi cu roșii sau alte legume. Se face un guacamole delicios.

Citește și – Semințele de in au efecte bune în diabet – dr. Daniela Petrache

Brânzică de vaci

Asemenea iaurtului, brânza de vaci nu are mulți carbohidrați.

Grăsimile pe care le conține dau sațietate.

Lactatele în general ajută la scăderea rezistenței la insulină.

Citiți eticheta pentru a cumpăra un produs sănătos, fără lapte praf, zahăr, arome sintetice sau aditivi.

Tofu

Acest tip de brânză poate fi consumată în zilele de post.

Tofu este un produs fermentat din soia care nu afectează glicemia.

Are puțini carbohidrați. Este o sursă bună de proteine și grăsimi sănătoase.

Se poate tăia cubulețe și servi alături de legume sau paste tartinabile.

Sursă articol: Dr. Daniela Petrache, Mic dejun pentru diabetici: https://www.youtube.com/watch?v=3HrA2i-K29E&ab_channel=Dr.DanielaPetrache

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.