Ceai digestiv pentru balonare, gaze, dureri de stomac

Această rețetă de ceai digestiv este recomandată de naturopatul Lauren Glucina. Este o formulă veche, practicată în medicina indiană Ayurveda antică.

Ceaiul se numește „CCF”. Denumirea provine de la numele celor trei ingrediente folosite: chimion, coriandru și fenicul. Aceste plante aromatice sunt cunoscute pentru efectele lor calmante asupra stomacului.

Ceai digestiv pentru balonare, gaze, dureri de stomac

Ceai digestiv pentru balonare, gaze, dureri de stomac: Freepik – www.freepik.com

Puteți apela la acest ceai când ați mâncat prea mult și aveți stomacul umflat. Este util în caz de balonare, gaze, durere și disconfort stomacal.

Ceai digestiv pentru balonare, gaze, dureri de stomac 

Ceaiul se prepară nu din plantele în sine, ci din semințele lor. Acestea se pot procura de la magazinele naturiste sau de la raioanele cu condimente.

Ingrediente

  • 30 g de semințe de chimion
  • 30 g de semințe de coriandru
  • 20 g de semințe de fenicul

Metodă de preparare

Amestecați toate ingredientele. Puneți 1 linguriță de amestec la infuzat într-o cană cu apă clocotită.

Acoperiți cu capacul și lăsați la infuzat minim 5 minute. Cu cât mai mult durează infuzarea, cu atât mai puternic va fi ceaiul.

Strecurați și consumați ceaiul cald în timpul iernii, sau rece în sezonul estival.

Pentru un gust mai dulceag, folosiți mai mult fenicul. Această plantă are o aromă deosebită.

Citește și – Ceai digestiv pe care să îl bei după masă (are și efecte antivirale!)

Efecte și beneficii

Chimionul, coriandrul și feniculul au proprietăți carminative și digestive.

Chimionul ajută la scăderea greutății corporale, a circumferinței taliei și a grăsimii corporale la persoanele supraponderale sau obeze.

Aceste afecte au fost semnalate într-un studiu în care participanții au consumat câte 3 g de pudră de chimion zilnic, timp de 3 luni.

Același studiu a arătat că această doză de chimion reduce colesterolul total, colesterolul LDL și trigliceridele.

Semințele de fenicul stimulează digestia și ajută la eliminarea gazelor. În plus, au efecte antimicrobiene (combat bacterii și fungi) și antiinflamatoare.

Pot ajuta la înlăturarea bacteriilor care provoacă deranjamente stomacale sau intoxicații alimentare cu gaze.

Semințele de coriandru, asemenea chimionului, ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge.

Conțin antioxidanți cu proprietăți antiinflamatoare, imunostimulatoare, anticancerigene și neuroprotectoare (terpinen, quercetină, tocoferoli).

Citește și – Ceai digestiv din 3 tipuri de semințe, care taie pofta de ZAHĂR

Totodată, coriandrul poate reduce factorii de risc ai bolilor cardiovasculare, precum nivelurile crescute ale tensiunii arteriale și ale colesterolului.

Nu în ultimul rând, această plantă are efecte diuretice, la fel ca pătrunjelul. Ajută la eliminarea excesului de apă și sodiu din corp. prin aceste efecte contribuie la scăderea tensiunii arteriale.

Semințele de coriandru accelerează digestia, reduc simptomele colonului iritabil (balonare și disconfort) și pot preveni infecțiile alimentare (ex. infecțiile cu Salmonella).

Indicații terapeutice

Practicanții medicinei Ayurveda folosesc această formulă pentru stimularea digestiei și îmbunătățirea absorbției nutrienților din alimente.

  • balonare
  • flatulență
  • spasme la nivelul colonului
  • dureri abdominale
  • inapetență
  • greață
  • vărsături

Beneficiile acestor trei condimente merg însă mai departe de sistemul digestiv.

Pe lângă faptul că atenuează disconfortul stomacal, această formulă de ceai provoacă și o detoxifiere blândă a organismului.

Stimulează lactația, ajută la controlul nivelului glucozei, stimulează fluxul limfatic și combat inflamația.

Alte plante care pot ajuta la calmarea stomacului sunt: mușețelul, ghimbirul, gălbenelele, roinița și menta.

Surse articol:

1. Lauren Glucina, CCF tea – ayurvedic digestiv tea blend, Ascension Kitchen: https://ascensionkitchen.com/ccf-tea-ayurvedic-digestive-tea-blend/
2. Megan Metropulos, Jillian Kubala, 6 Health benefits of cumin: https://www.medicalnewstoday.com/articles/319562
3. Noreen Iftikhar, Debra Rose, Fennel seeds for fighting gas: https://www.healthline.com/health/fennel-seeds-for-gas
4. Lauren Panoff, Adda Bjarnadottir, 8 Surprising health benefits of coriander, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/coriander-benefits#7.-May-protect-your-skin

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.