Cura cu tărâțe de grâu cu efecte antitoxice (metodă și indicații terapeutice)

Tărâța de grâu este o sursă importantă de nutrienți pentru dieta omului modern. Procedeele intense de rafinare a boabelor de grâu înlătură învelișul exterior, care conține practic cele mai multe substanțe nutritive.

Înainte vreme, făina conținea în mod natural o bună parte din tărâță, ceea ce îi conferea pâinii mai multă consistență.

Cura cu tarate de grau pentru detoxifiere

Cura cu tarate de grau pentru detoxifiere

Astăzi, ea este vândută ca subprodus, fiind considerată un aliment în sine. Persoanele care fac pâine în casă sunt nevoite să cumpere tărâțe de grâu separat pentru a le adăuga în aluat. Pâinea cu tărâțe este mai sățioasă și mai hrănitoare.

Nutrienți majori în tărâțele de grâu

Tărâțele de grâu sunt o sursă concentrată de fibre insolubile, de care mulți dintre noi ducem lipsă.

Studiile epidemiologice și experimentale au demonstrat că fibrele scad riscul unor boli cronice, mai cu seamă a bolilor cardiovasculare, a sindromului metabolic, a diabetului de tip 2 și a unor tipuri de cancere, precum cancerul de colon și cancerul de sân.

În tărâțe de găsesc minerale (cupru, zinc, mangan, fosfor, seleniu, fier, magneziu), vitamina E, aproape toate vitaminele din grupul B (B1, B2, B3, B5, B6, acid folic, biotină), compuși fitochimici și antioxidanți, polifenoli, acizi fenolici, lignani și beta-caroten.

Tărâțele de grâu pot preveni multe boli

O recenzie publicată în „International Journal of Food Sciences and Nutrition” a arătat că tărâțele de grâu au un rol important în ceea ce privește profilaxia bolilor.

Studiile au arătat că antioxidanții din tărâța de grâu inhibă oxidarea colesterolul LDL și modulează statusul oxidativ celular, prevenind astfel bolilor cronice.

Consumul de tărâțe poate ajuta la controlul greutății corporale și a nivelului de zahăr din sânge. Susține sănătatea tractului gastrointestinal, previne indigestiile și cancerele de colon.

Citește și – Dieta de slăbit cu tărâșe de grâu (+ alte recomandări)

Cum se face cura cu tărâțe de grâu

Ingrediente

  • 1 lingură de tărâțe proaspete de grâu
  • 1 cană cu apă

Metodă

Tărâțele se pun la înmuiat în apă de seara și se lasă până a doua zi.

Dimineața, cu un ceas înainte de masă, se bea mai întâi apa în care a stat tărâța la înmuiat, după care se consumă și tărâțele.

Acest procedeu se poate realiza zilnic, ca un tabiet sănătos. Cura cu tărâțe se poate ține pe durate mari de timp.

Citește și – Apa de tărâțe ajută la tratarea afecțiunilor nervoase și a suferințelor grele

În ce boli ajută cura cu tărâțe de grâu

Tărâțele înmuiate în apă au efecte laxative și revitalizante, datorate conținutului de fibre, vitamine și minerale. În plus, ele ajută la eliminarea toxinelor din corp.

Cura cu tărâțe și apă este recomandată în numeroase afecțiuni:

  • constipație
  • balonare
  • colită
  • diverticulită
  • intoxicații
  • obezitate
  • îngrășare neuniformă
  • varice
  • flebită
  • tromboflebită
  • stres
  • suprasolicitare fizică și psihică
  • îmbătrânire prematură

Citește și – Zeama de tărâțe – “băutura minune” recomandată în curele de vindecare

Tărâțele de grâu pot fi incluse în diverse aluaturi și compoziții (pâine, turte, fursecuri, biscuiți, brioșe, prăjituri, clătite, chiftele, batoane energizante, tarte).

Pot fi amestecate cu alte cereale și fierte cu lapte. Se folosesc și la prepararea borșului de casă pentru acrirea ciorbelor.

Pot fi presărate în pâine sau adăugate în iaurt.

Precauții și contraindicații

Consumate în exces, tărâțele de grâu pot avea efecte opuse, anumite diaree, flatulență, balonare sau chiar obstrucții intestinale.

Este foarte important ca cei care mănâncă tărâțe de grâu să bea multă apă.

Evitați această cură dacă suferiți de colită ulcerativă sau boala Crohn.

La prima utilizare, tărâțele pot crea un disconfort digestiv, manifestat prin gaze și balonare.

Citește și – Cura cu tărâțe de grâu pentru probleme digestive, greutate excesivă, afecțiuni ale pielii, cancer sau tumori benigne

Surse articol:

1. Leo Stevenson, Frankie Phillips, Kathryn O’sullivan and Jenny Walton, Wheat bran: its composition and benefits to health, a European perspective, Int J Food Sci Nutr. 2012 Dec; 63(8): 1001–1013: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3507301/
2. Liviu Gheorghe, Tudor Ilie, Mihai Minoiu, Călin Ianța, Cura nr. 2 cu tărâțe de grâu, Vindecare și Purificare Prin Alimentație și Post, Editura Kamala, Brașov, 2000, p. 283
3. Science Direct, Wheat Bran: https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/wheat-branct
4. Health Benefits Times, Wheat bran: https://www.healthbenefitstimes.com/wheat-bran/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.