PATEU de TON cu OUĂ – rețetă și numeroase beneficii

Dacă vă place tonul și vreți să îl consumați într-o formă mai practică și satisfăcătoare, puteți încerca această rețetă de pateu. Are numeroase beneficii și se prepară foarte ușor și rapid în casă.

Pateu de ton – rețetă

Ingrediente

• 2 conserve de ton în ulei
• 4 ouă fierte
• 4 lingurițe de muștar
• 3 fire de ceapă verde
• ½ lămâie

Pateu de ton: imagine sugestivă

Preparare

Fierbeți ouăle tari și după ce s-au răcit, separați gălbenușurile și mixați-le împreună cu muștarul și sucul proaspăt stors de la lămâie, cu un mixer. După ce s-au făcut spumă, adăugați tonul scurs de ulei și continuați să mixați până la omogenizare. La final, incorporați ceapa verde tocată mărunt. Gustați de sare și alte condimente.

Beneficii asociate consumului de ton

Tonul și somonul sunt cele mai populare tipuri de pește în dieta actuală. Sunt versatile, ușor de consumat și incorporat în diferite rețete. În plus, sunt considerate super-alimente, datorită conținutului bogat în nutrienți.

Tonul este o sursă excelentă de proteine slabe și vitamine din complexul B. Totodată, conține potasiu și acizi grași esențiali Omega-3, grăsimi bune care au fost asociate cu numeroase beneficii la nivelul inimii și a creierului:

– scăderea colesterolului din artere
– scăderea tensiunii arteriale
– prevenirea depresiei și a declinului cognitiv
– reducerea riscului de boli cardiace
– protejează sistemul cardiovascular de inflamații
– întărește sistemul imunitar (datorită conținutului de seleniu, mangan, zinc și vitamina C)
– ajută la scăderea în greutate (datorită conținutului redus de calorii și bogat în nutrienți satisfăcători)
– întărește oasele și protejează împotriva fracturilor (datorită vitaminelor B)
– îmbunătățește sănătatea pielii (datorită conținutului de elastină)
– reduce riscul de cancer mamar și renal
– îmbunătățește rata metabolismului
– susține buna funcționare a organelor și oferă energie

Asociația Americană a Inimii recomandă cel puțin 2 porții pe săptămână de pește bogat în acizi grași, precum ton sau somon.

Tonul este un pește oceanic ce poate acumula mercur în carne. FDA susține însă că nivelurile de mercur sunt mici și nu afectează populația generală.

Femeile însărcinate și copiii ar trebui să consume doar o porție de ton proaspăt (170 g) pe săptămână sau 340 g de ton la conservă pe săptămână. Peștele la conservă are niveluri mai mici de mercur.

Surse bibliografice:

1. Smriti Agarwal , 8 Incredible Benefits Of Tuna: Heart Health, Weight Loss And More, NDTV: https://food.ndtv.com/food-drinks/8-incredible-benefits-of-tuna-heart-health-weight-loss-and-more-1662263
2. Dairy Council of California, Health Benefits of Tuna and Salmon: https://www.healthyeating.org/healthy-eating/all-star-foods/protein/article-viewer/article/89/health-benefits-of-tuna-and-salmon

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.