Tipuri de FĂINĂ fără GLUTEN

Glutenul este o proteină care se găsește în cereale, precum grâul, orzul și secara. Eliminarea glutenului din alimentație este important pentru controlul simptomelor următoarelor afecțiuni:

• boala celiacă – este o afecțiuni autoimună, în care glutenul declanșează sistemul imunitar împotriva mucoasei intestinului subțire și poate provoca în timp probleme ale absorbției nutrienților din alimente;

Tipuri de faina fara gluten

 

• sensibilitatea la gluten non-celiacă – produce simptome asociate cu boala celiacă – durere abdominală, balonare, diaree, constipație, ceață mentală, mâncărimi, dureri de cap, fără să afecteze țesutul intestinului subțire;

• ataxia glutenică – o altă boală autoimună, care afectează anumite țesuturi nervoase și produce probleme la nivelul controlului mușchilor și mișcarea voluntară a mușchilor;

• alergie la grâu – sistemul imunitar confundă glutenul sau altă proteină din grâu cu un agent cauzator de boli, precum un virus sau o bacterie; în consecință, creează un anticorp pentru a combate această proteină, cauzând congestie, dificultăți respiratorii și alte simptome.

O dietă fără gluten înseamnă atenție sporită la toate alimentele consumate. Trebuie evitate produsele care conțin următoarele cereale sau făină: grâu, orz, secară, ovăz, triticale (hibrid de grâu și secară).

Foarte multe produse din comerț conțin gluten, în afară de pâinea obișnuită și produsele de panificație/patiserie. Citiți eticheta produselor cumpărate din magazine, în care grâul, secara sau orzul pot fi adăugate ca agenți de îngroșare sau de legare.

Cereale și făină fără gluten

O persoană care are interdicție la gluten poate consuma următoarele tipuri de cereale sau făină:

– hrișcă
– porumb (mălai)
– făină din semințe de in
– făină de mei
– făină de orez
– făină de soia
– făină de năut
– făină de fasole
– făină de quinoa
– făină de tapioca
– amarant

Cumpără de aici:
[wcepe_products ids= ‘5716, 5718, 5556, 6662′ button=’Cumpără aici’]

Deși ovăzul nu conține gluten, poate fi contaminat în timpul producției cu grâu, secară sau orz. Alegeți produse pe care scrie „fără gluten”. Unele persoane cu boala celiacă nu pot tolera nici produsele cu ovăz pe care scrie „fără gluten”.

Evitați următoarele produse, decât dacă sunt etichetate „fără gluten”:

– bere
– bulgur
– torturi, prăjituri, plăcinte
– bomboane
– cereale
– vafe
– biscuiți, grisine, covrigei
– crutoane
– cartofi-pai
– sosuri, dressing-uri pentru salate (inclusiv sos de soia)
– fructe de mare
– malț din orz
– paste
– hot dog-uri și alte preparate asemănătoare
– chipsuri
– supe-instant
– bulion
– legume în sos

Inclusiv unele medicamente pot conține gluten (ca agent de îngroșare).

O dietă fără gluten poate afecta aportul și nivelurile de fier, calciu, fibre și unele vitamine B. Atenție așadar la produsele pe care le consumați.

Sursă: Mayo Clinic, Gluten-free diet: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/gluten-free-diet/art-20048530

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.