Vinetele conțin antioxidanți esențiali pentru protejarea sănătății

Vinetele găzduiesc în miezul și coaja lor o sumedenie de vitamine și minerale importante pentru sănătatea noastră (fibre, Vitaminele B3 și B6, Vitamina C, Vitamina K, calciu, fier, magneziu, calciu, potasiu, tripoftan, mangan, molibden). Vinetele sunt mai ales o sursă impresionantă de fitonutrienți cu activitate antioxidantă (compuși fenolici, acid cafeic și clorogenic și flavonoide).

Vinete

Vinete

Vinetele scad colesterol, previn cancerul și artrita reumatoidă

Vinetele sunt considerate super-alimente, datorită conținutului impresionant de antioxidanți. Unele studii recente au arătat că animalele de laborator (cu hipercolesterolemie) cărora le-a fost administrat suc de vinete au prezentat o scăderea semnificativă a nivelului de colesterol din sânge, din pereții arterelor și din aortă. Mai mult, în urma administrării de suc de vinete, circulația sangvină a fost îmbunătățită, prin efectul de relaxare a pereților vaselor de sânge.

Cercetările s-au axat pe un fitonutrient antocianin prezent în coaja vinetelor, numit nasunin. Acesta este un antioxidant puternic care combate efectele distructive ale radicalilor liberi și previne peroxidarea colesterolului din sânge și leziunile celulare care pot duce la apariția cancerului sau a artritei reumatoide.

Oamenii de știință americani de la Serviciul de Cercetare în Agricultura au descoperit că acidul clorogenic este de fapt cel mai puternic antioxidant din vinete, care are totodată și proprietăți antivirale și antimutagene, prin care previne mutațiile celulelor și apariția cancerului.

Îmbunătățesc circulația și hrănesc creierul

Vinetele conțin fitonutrienți esențiali care pot îmbunătăți circulația sângelui și hrăni creierul. Trebuie menționat și ținut minte că aceste substanțe nutritive se regăsesc în concentrații mai mari în coaja vinetelor, așadar nu vă grăbiți să o aruncați. Puteți să preparați vinetele pe grătar, tăiate felii rotunde, cu tot cu coajă. Consumul regulat de vinete previne formarea de cheaguri de sânge, datorită conținutului de Vitamina K și de bioflavonoide, care întăresc capilariile. 

În unele studiile realizate pe animale de laborator, nasuninul s-a dovedit de asemenea eficient în protejarea lipidelor (grăsimi) din membranele celulare ale creierului.

Alte beneficii ale consumului de vinete

– Energizează corpul
– Întăresc imunitatea
– Reduc senzația de sete din timpul verii
– Combat stresul
– Scad tensiunea și nivelul de stres
– Ajută la pierderea în greutate
– Reglează tranzitul intestinal
– Curăță ficatul și pancreasul
– Previn îmbătrânirea prematură
– Combat inflamațiile și bolile cronice
– Ajută în insomnii și nervozitate

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Mâine fac vinete la grătar .

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.