Lipsa de MIȘCARE FIZICĂ provoacă 6-10% din bolile cronice și deces prematur

Nimeni nu poate nega importanța mișcării fizice în menținerea tonusului și sănătății organismului. Există dovezi substanțiale care arată că un stil de viață sedentar este asociat cu un risc crescut de boli cronice multiple.

Totodată, inactivitatea fizică scurtează speranța de viață. În ultimii 50 de ani, rata sedentarismului a crescut foarte mult la nivel mondial.

Lipsa de miscare fizica asociata cu boli cronice si deces prematur

 

Cercetătorii susțin că lipsa de mișcare fizică este responsabilă pentru 6-10% din bolile cronice și mortalitatea prematură.

Școala Medicină de la Harvard estima că inactivitatea fizică a cauzat în anul 2008:

• 10% din cancerele de sân
• 10% din cancerele de colon
• 7% din diabetul de tip 2
• 6% din bolile de inimă coronariene
• 9% din mortalitatea prematură

Dacă în anul 2008 specialiștii recomandau cel puțin 150 de minute pe săptămână de activitate moderat-intensă, precum mersul vioi, noile instrucțiuni privind activitatea fizică pentru americani din 2018 arată că nu contează cât de mult durează o sesiune de exerciții.

Important este volumul total de activitate dintr-o zi sau dintr-o săptămână, chiar dacă acesta este alcătuit din exerciții scurte și rapide.

Acest lucru arată că orice activitate contează, inclusiv alergatul pe scări până la cutia poștală sau alergatul prin casă între mai multe camere, pentru că ea pune în mișcare inima și plămânii și contribuie la îmbunătățirea nivelului de sănătate. 

Experții susțin însă că pentru inimă și pentru mușchi este mai bine să alegem mișcări ușoare la început și să nu ne angajăm direct în exerciții intense.

O încălzire de câteva minute prin alergare ușoară pe loc înainte de o sesiune de jogging intens poate fi o alegere mai bună și mai sigură.

Studiile au arătat că activitatea fizică regulată contribuie la scăderea riscului de boli cardiace, diabet de tip 2, accident vascular cerebral, demență, depresie, multe tipuri de cancer și de deces prematur din orice cauză.

Totodată, mișcarea îmbunătățește somnul, ajută la controlul greutății, susține sănătatea oaselor, echilibrul și funcțiile fizice.

Surse:
1. Ozemek C, Lavie CJ, Rognmo Ø. Global Physical Activity Levels – Need for Intervention. Progress in Cardiovascular Diseases. 2019: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30802461
2. Harvard Health Publishing, Harvard Medical School, New physical activity guidelines: Even a little activity will help health: https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/new-physical-activity-guidelines-even-a-little-activity-will-help-health
3. Lee IM, Shiroma EJ, Lobelo F, Puska P, Blair SN, Katzmarzyk PT. Effect of physical inactivity on major non-communicable diseases worldwide: an analysis of burden of disease and life expectancy. Lancet. 2012: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22818936

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.