Salată de avocado cu ardei și susan

Avocado este folosit foarte des la salate. Are un gust neutru și poate fi asociat cu numeroase legume și fructe. Uneori este pasat fin și utilizat în locul maionezei cu ou sau a altor sosuri.

De altfel, salatele care conțin avocado nu au neapărată nevoie de ulei. Acest fruct este foarte bogat în grăsimi, dar cele mai multe sunt grăsimi sănătoase, nesaturate.

Salata de avocado si ardei: Freepik – www.freepik.com

O jumătate de avocado (68 g) conține 4.6 g de fibre, 345 mg de potasiu, 19.5 mg de magneziu, 60 mg de acid folic, 57 mg de fitosteroli și 114 de kilocalorii.

Cei mai importanți nutrienți din avocado sunt acizii grași mononesaturați (71%) și acizii grași polinesaturați (13%). Aceste grăsimi ajută la menținerea lipidelor în sânge la un nivel stabil.

Citește și: Avocado poate reduce riscul de diabet de tip 2

Există cel puțin 8 studii clinice preliminare care au arătat că consumul de avocado susține sănătatea cardiovasculară. Cercetările exploratorii sugerează că acest aliment poate fi util în controlul greutății corporale și a procesului de îmbătrânire.

Un studiu din 2019, publicat în jurnalul „Nutrients” susține că avocado este un aliment foarte hrănitor, cu un conținut mediu de calorii, care poate reduce riscul de obezitate sau adipozitate excesivă.

Aceste beneficii ar putea fi datorate conținutului de fibre și acizi grași mononsaturați. Fibrele previn creșterea în greutate prin cel puțin două mecanisme: îmbunătățesc sațietatea și inhibă absorbția grăsimilor.

O monozaharidă specială din avocado care reduce aportul de calorii și contribuie la scăderea în greutate se numește manoheptuloză. Acest compus modifică anumiți hormoni intestinali și modul în care corpul consumă energia.

Studiile au arătat că dietele bogate în grăsimi mononesaturate previn acumularea de grăsime sau reduc grăsimile excesive prezente deja în corp.

Salată de avocado cu ardei și susan

Ingrediente

• 1 avocado
• 1 ardei kapia sau ardei gras
• 1 ardei iute
• 4 linguri de semințe de susan
• ¼ lămâie
• sare și piper după gust

Preparare

Tăiați avocado și ardeiul cubulețe. Rumeniți apoi semințele de susan la foc mediu, circa 5 minute. Trebuie doar să devină aurii. Amestecați continuu, pentru a evita arderea lor.

Citește și: 20 de moduri de a folosi AVOCADO în rețete

Adăugați semințele de susan peste celelalte ingrediente din salată și sucul proaspăt stors. Dacă doriți, se poate adăuga și ulei de măsline.

Surse:

1. Celine Heskey, Keiji Oda, and Joan Sabaté, Avocado Intake, and Longitudinal Weight and Body Mass Index Changes in an Adult Cohort, Nutrients. 2019 Mar; 11(3): 691: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6471050/

2. Vegan Peek, Salată de Avocado și Ardei: https://www.youtube.com/watch?v=4vPcxu7hDJs

3. Dreher ML, Davenport AJ., Hass avocado composition and potential health effects, Crit Rev Food Sci Nutr. 2013;53(7):738-50. doi: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23638933

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.