SALATĂ de VARZĂ roșie și TON, cu IAURT

Această salată combină două din cele mai sănătoase alimente din lume: varza și tonul. Simplă, plină de prospețime, crocantă și ușoară, această mâncare este ideală pentru orice masă a zilei.

Poate fi servită ca atare, sau folosită la asamblarea de sandviciuri sănătoase sau rulouri din lipii. O rețetă simplă de lipii libaneze puteți găsi în acest articol.

Salata de varza cu ton

Dacă vă place ideea acestei rețete dar nu aveți varză roșie, folosiți în loc varză albă. Va ieși la fel de gustoasă.

Varza roșie este superioară prin faptul că are un conținut mult mai bogat și variat de antioxidanți, îndeosebi beta-caroten și polifenoli (antocianini). Aceștia din urmă protejează organismul de daunele radicalilor liberi, de inflamații și implicit de bolile cronice. Au de asemenea proprietăți antivirale și antimicrobiene.

În varza roșie găsim vitamina A (importantă pentru vedere, pentru imunitate, creștere și dezvoltare), vitamina C (necesară pentru producția de colagen, pentru sănătatea intestinală și vindecarea rănilor) și vitamina K (esențială pentru menținerea oaselor puternice și a coagulării sângelui).

Dintre minerale, cele mai importante sunt potasiul (necesar pentru reglarea ritmului cardiac și a tensiunii arteriale) și manganul (util pentru transformarea carbohidraților, proteinelor și grăsimilor în energie utilizabilă pentru celule).

Salata varza

Salată de varză și ton – rețetă

Dacă vă place ideea acestei rețete dar nu aveți varză roșie, folosiți în loc varză albă. Va ieși la fel de gustoasă.

Ingrediente

• 1 cutie de ton mărunțit
• ¼ varză roșie mică
• 2-3 fire de ceapă verde
• 1 lingură de maioneză
• 3 linguri de iaurt grecesc (sau cremos, fără zer)
• sare și piper, după gust
• opțional, mărar

Preparare

Desfaceți cutia de ton, scurgeți zeama și puneți-l într-un bol încăpător. Tocați varza și ceapa cât mai fin și adăugați-le peste ton. Incorporați maioneza, iaurtul, sarea și piperul și amestecați ușor, pentru omogenizare.

Presărați la final mărar proaspăt tocat mărunt, dacă vă place.

Salata se poate servi imediat. Dacă mai rămâne, transferați-o într-o caserolă și păstrați-o în frigider. Consumați-o în cel mult 2 zile.

_________________________________

Surse:

1. LIVE STRONG, Red Cabbage Nutrition Information: https://www.livestrong.com/article/410758-what-are-the-health-benefits-of-red-cabbage-vs-green-cabbage/

2. The Kitchn, Recipe: Crisp Tuna-Cabbage Salad: https://www.thekitchn.com/recipe-crisp-tuna-cabbage-salad-healthy-lunch-recipes-from-the-kitchn-125558

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.