Pate de AVOCADO și BROCCOLI – învață să gătești sănătos și gustos

Mâncărurile sănătoase pot fi la fel de gustoase ca și cele aromate artificial, dacă știm să combinăm ingredientele și să le asezonăm cu mirodeniile potrivite.

De pildă, avocado și broccoli sunt două super-alimente care nu au neapărat un gust foarte atractiv. Însă combinate după rețeta de mai jos, pot da naștere unui preparat savuros și extrem de benefic sănătății.

Pastă de Broccoli și Avocado

Pastă de Broccoli și Avocado

Pate de avocado și broccoli – rețetă

Ingrediente

• 1 avocado copt
• 1 mână de buchețele mici de broccoli
• 1 ceapă verde
• 1 cățel de usturoi
• ½ lămâie
• sare după gust

Preparare

Spălați inflorescențele de broccoli și puneți-le în robotul de bucătărie cu lama S. Tăiați avocado în două, scoateți sâmburele și apoi tăiați-l felii. Îndepărtați coaja și tăiați pulpa cubulețe. Puneți-le peste broccoli. Adăugați usturoiul, ceapa verde spălată și tăiată bucăți, și sucul proaspăt stors de la lămâie.

Mixați câteva minute, până rezultă o pastă cremoasă și fină. Se poate servi ca un pate, pe pâine, cu lipie sau crakers, sau ca o cremă, cu fâșii de legume crude.

Păstrați restul într-o caserolă cu capac, la frigider. Ca orice preparat natural, această cremă rezistă doar 2-3 zile. Ideal ar fi să o consumați în ziua preparării.

Beneficii

Broccoli este cu atât mai sănătos cu cât se folosește crud în această rețetă. Experții în nutriție recomandă 2-3 porții pe săptămână de legume crucifere (broccoli, varză, conopidă), deoarece sunt foarte bogate în antioxidanți, vitamine și minerale.

Nu degeaba a fost numit un super-aliment. Broccoli are un conținut nutrițional uimitor. Conține o doze foarte mari de vitamina K și vitamina C. Este de asemenea bogat în crom, fibre, Omega-3 și proteine, vitamina B2, vitamina B3, vitamina B5, vitamina B6, colină, acid folic, vitamina A, vitamina E, fosfor, potasiu, magneziu, zinc, fier, calciu, seleniu și cupru.

Consumul de broccoli este important pentru detoxiferea corpului, prevenirea inflamațiilor cronice interne, combaterea stresului oxidativ și al cancerului.

Avocado are de asemenea o densitate nutritivă foarte mare. Consumul acestui fruct induce și menține sațietatea, și ne aduce multiple beneficii, în special sistemului cardiovascular și creierului. Avocado a fost asociat cu controlul glicemiei și greutății corporale, reglarea insulinei și reducerea inflamațiilor periculoase din corp.

Surse articol:
1. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=9
2. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=5

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.