Salată de ȚELINĂ cu muștar – rețetă

Rădăcina de țelină este o sursă extraordinară de minerale. Conține în special potasiu, calciu, fosfor și fier, magneziu, mangan, iod și cupru, precum și cantități mici de vitamina A, vitamine din complexul B ș vitamina C.

Țelina este diuretică, anti-infecțioasă (în special pentru sistemul respirator), regeneratoare sangvină, antireumatismală, reglatoare ponderală și hormonală.

Salată de Țelină și Muștar Rețetă

Salată de Țelină și Muștar Rețetă

Este indicată mai ales persoanelor supraponderale, obosite, astenice, stresate, dereglate hormonal, nervoase, cu deficit de minerale, cu reumatism, gută sau diabet.

Țelina este consumată cel mai frecvent sub formă de salată, crudă sau fiartă, simplă, sau amestecată cu măr, morcov, sfeclă roșie și nuci. Pentru a avea un efect digestiv, salata de țelină trebuie consumată înainte de mesele principală.

Salată de țelină cu muștar – rețetă

Ingrediente

• 2 țeline
• 1-2 linguri de muștar dulce
• 3-5 linguri de ulei
• zeamă de lămâie
• sare și tarhon

Preparare

Curățați țelinele de coajă și puneți-le întregi la fiert într-o cratiță cu apă (circa 250 ml) și puțină sare, până când se înmoaie bine. Lăsați-le să se răcească și apoi tăiați-le fideluță, într-un bol.

Separat, preparați dressing-ul, amestecând uleiul cu muștarul, puțină zeamă de lămâie proaspăt stoarsă, puțină sare și tarhon. Puteți folosi orice alte condimente vă plac.

Turnați acest sos peste țelină și amestecați ușor, până la omogenizare. Lăsați-o să stea cel puțin 30 de minute înainte de o servi, pentru a fi mai gustoasă.

Această salată se poate servi ca atare, într-o zi de post. Dacă doriți să o folosiți ca garnitură, preparați-o cu 2-3 ore înainte de masă.

O altă variantă este să lăsați țelina crudă. Cei care nu au probleme cu stomacul și își permit să consume crudități pot încerca această salată cu țelină nefiartă. Este mult mai sățioasă și hrănitoare. Puteți adăuga și câteva șuvițe de castraveți murați.

Sursă: „Vindecare și Purificare Prin Alimentație și Post”, Liviu Gheorghe, Tudor lie, Miihai Minoiu, Călin Ianța

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

6 comentarii

  1. telina si toate legumele în general o datà fierte sau pràjite si au pierdut toate vitaminele si mineralele ……. cele mai sànàtoase sunt legumele de sezon salatele din ràdàcinoase date prin ràzàtoare si consumate imediat ….. morcov cu telinà + 1 màr….. mmmmmmm un deliciu

  2. Foarte buna si cu morcov razuit,nuca macinata ori bucati,ulei masline.

    • Pentru cine nu tine post ori nu poate va recomand:salata de telina razuita cruda+morcov razuit+piept de pui fiert si tocat in amestec cu:sare dupa gust.iaurt grecesc.1-2 linguri ulei masline si iarasi daca place gustul cu 1-2 catei usturoi razuiti.Amestecati totul lasati in frigider acoperit 3-4 ore.Este super,super bun ,sanatos cu si fara carne.Sunt o multitudine de idei ,personal am invatat,am incercat multe variante si ce a fost bun am dat si altora sa faca.Sunt o persoana serioasa si nu-mi pot permite glumite nesarate.Exista un Dumnezeu.Doamne ajuta la toti cititorii.

  3. Telina si morcov date prin razatoare cu maioneza .

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.