Chiftele de post cu spanac și fasole – făcute la cuptor

Această rețetă de chiftele de post cu spanac și fasole este simplă și totuși foarte reușită. Ingredientele sunt ușor de procurat și fac o pereche bună.

Chifteluțele nu se prăjesc în ulei, ci se coc în cuptor. Rețeta este propusă de „Bucătăria Botanică” și vă invităm să o încercați.

Chiftele de post cu spanac si fasole – facute la cuptor

Imagine sugestiva: Chiftele de post cu spanac si fasole – facute la cuptor

O mâncare foarte apreciată în perioada posturilor sunt chifteluțele vegane. Acestea se pot prepara din diverse legume și verdețuri.

Pentru a spori conținutul de proteine se pot folosi leguminoase, nuci și semințe.

Pentru legarea compoziției se pot utiliza ingrediente tradiționale precum pesmet, făină sau pâine înmuiată. Rețetele mai noi folosesc în acest scop semințe de in sau tărâțe de psyllium.

Chiftele de post cu spanac și fasole – rețetă

Ingrediente

• 350 g de spanac congelat
• 240 g de fasole fiartă
• 50 g de miez de floarea-soarelui
• 10 g de drojdie inactivă
• 60 g de pesmet
• sare, piper și alte condimente, după gust

Mod de preparare

Spanacul congelat nu trebuie scurs de apă. Aceasta se va evapora în timpul călirii.

Așadar, puneți spanacul într-o tigaie, fără ulei. Căliți-l până scade lichidul. Amestecați des, cu o lingură de lemn. Dacă este nevoie, tocați-l mărunt după ce s-a răcorit.

Puneți boabele de fasole într-un bol. Pasați-o fin cu furculița. Sau puteți folosi un blender vertical.

Adăugați spanacul și restul ingredientelor. Amestecați bine, până la omogenizare. Compoziția obținută se modelează sub formă de chiftele, de mărimea dorită.

Tapetați tava cuptorului cu hârtie de copt. Așezați chiftele în tavă. Ungeți-le cu puțin ulei, ajutându-vă de o pensulă. Sau stropiți-le cu ulei dacă aveți o sticlă cu pulverizator.

Introduceți tava în cuptor la 190 de grade. Într-un sfert de oră ar trebui să fie gata.

Puteți servi aceste chiftele de post cu spanac și fasole simple, sau cu o garnitură: piure, orez, salate de legume sau verdețuri, diverse sosuri sau tocănițe.

Sunt hrănitoare, sățioase și oarecum dietetice, deoarece au foarte puțin ulei. Fasolea le dă consistența necesară, iar spanacul mai multă culoare și savoare.

Puteți înlocui fasolea cu năut, linte sau mazăre.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete de chiftele de post:

Chiftele de post la cuptor – cu morcov și ovăz
Chiftele turcești fără carne, fără foc (Cig Kofte)
Chiftele de post din orez și cartofi
Chiftele de post cu broccoli
Chiftele cu fasole și ciuperci – la fel de gustoase ca cele din carne!

Sursă articol: Bucătăria Botanică, Cartofi la cuptor și chifteluțe din spanac: https://www.instagram.com/p/CaCH_WIM4IA/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.