Mâncare de conopidă de post – bună pentru slăbit și diabetici

Vă e poftă de o mâncare cu conopidă făcută în casă cu roșii, ceapă și usturoi?

Vă invităm să probați rețeta de mai jos. Conopida gătită în acest fel este deosebit gustoasă.

Mancare de conopida de post – buna pentru slabit si diabetici

Mancare de conopida de post – buna pentru slabit si diabetici

Cu siguranță va fi și pe placul celor care nu agreează neapărat această legumă. Gustul ei searbăd poate fi îmbunătățit considerabil prin adăugarea de ceapă, usturoi și roșii.

Conopidă rețete

Pentru mai multe rețete cu conopidă de post și nu numai, căutați pe site-ul nostru. Iată doar câteva propuneri:

Mâncare de conopidă în sos de ceapă și mirodenii – rețetă indiană
Mâncare de conopidă cu de mazăre și cartofi – rețetă de post
Mâncare de conopidă înăbușită în sos de roșii – rețetă grecească
Conopidă la cuptor cu cașcaval – rețetă cu beneficii
Conopidă la cuptor cu lămâie

Mâncare de conopidă de post – ingrediente

Ingrediente

• 1 conopidă mică
• 2 roșii
• 1 ceapă
• 4 căței de usturoi
• 2-3 linguri de pastă de roșii sau 1 ceșcuță de suc de roșii
• 1 ceșcuță de apă
• sare și piper
• cimbru, busuioc, mirodenii dup gust

Mod de preparare

Curățați și tocați ceapa mărunt. La fel și usturoiul.

Puneți puțin ulei într-o tigaie adâncă sau într-o crăticioară. Noi am folosit o tigaie wok. Așezați vasul pe foc, puneți ceapa și doi căței, tocate. Căliți-le la foc mic până se înmoaie.

Între timp, tăiați nervura principală de la căpățâna de conopidă. Desfaceți-o în buchețele mici. Spălați-le bine și puneți-le într-un bol.

Adăugați roșiile peste ceapă și căliție-le câteva minute. Desfaceți pasta de roșii în ceșcuța de apă și turnați-o în tigaie/cratiță. Dacă folosiți suc de roșii, adăugați-l și pe acesta împreună cu apa.

Puneți buchețelele de conopidă în vas și amestecați ușor. Acoperiți cu capacul și lăsați conopida să fiarbă până se înmoaie.

Dacă aceasta a fiert și tocănița de conopidă are prea multă zeamă pentru gustul vostru, lăsați-o să scadă fără capac câteva minute.

Ostropel de conopida

Ostropel de conopida

După ce stingeți focul, adăugați ceilalți doi căței de usturoi mărunțiți și amestecați, pentru un gust iute mai intens.

Tot acum puteți adăuga și puțină verdeață deasupra, precum pătrunjel sau mărar tocat, pentru un plus de aromă și culoare.

Calorii conopidă

Această mâncare de post cu conopidă este cât se poate de reconfortantă, ușoară și dietetică. Se încadrează perfectul în meniul de sezon. O puteți servi caldă în zilele reci de toamnă.

Poate fi o rețetă de slăbit excelentă. Conopida este una din legumele cu cel mai mic conținut de calorii.

100 de grame de conopidă crudă conțin 24,9 kilocalorii. Iar cea gătită are în jur de 30 de calorii.

Nici carbohidrați nu are prea mulți, doar 5 g per suta de grame.

Din această privință, mâncarea de conopidă este o alegere ideală și pentru diabetici.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.