Brioșe de post, din ovăz și banane – fără zahăr și făină

O rețetă de dulce foarte rapid și sănătos este această rețetă de brioșe din ovăz și banane.

Se prepară foarte simplu. Nu aveți de spălat la final decât bolul în care ați amestecat ingredientele.

Briose din ovaz si banane – fara faina si zahar

Briose din ovaz si banane – fara faina si zahar

Ingredientele de bază sunt fulgii de ovăz și bananele. Restul pot fi excluse sau înlocuite.

Nu aveți nevoie nici de făină, nici de zahăr. Nici măcar uleiul nu este obligatoriu.

Bananele trebuie să fie coapte bine, chiar negre. Cu cât sunt mai coapte, cu atât mai multă dulceață și aromă vor da brioșelor.

Brioșe din ovăz și banane, fără zahăr – rețetă

Ingrediente

  • 7-8 banane coapte
  • fulgi de ovăz fini
  • lapte vegetal
  • ulei
  • pudră de cacao
  • nuci măcinate
  • esență de rom

Mod de preparare

Decojiți bananele și pasați-le cu o furculiță. Sau le puteți pasa cu un blender manual.

Adăugați laptele și puțin ulei. Amestecați și puneți apoi pudra de cacao, nucile mărunțite și esența de rom.

Incorporați fulgii de ovăz. Nu am folosit o cantitate anume. Compoziția finală trebuie să fie grosuță, dar nu ca un aluat.

Transferați compoziția în forme de brioșe. Noi am folosit forme din silicon, pe care le-am așezat în tava cuptorului. Umpleți formele până sus, deoarece aluatul nu va crește.

Introduceți tava în cuptorul preîncălzit. Coaceți-le timp de 20-30 de minute, sau până când se rumenesc ușor și se desprind de pe marginea formelor.

Chiar dacă faceți testul cu scobitoarea, în mijloc brioșele vor rămâne ușor umede.

După ce se răcesc, fulgii de ovăz se vor usca. Mâncați-le după ce s-au răcit complet.

Păstrați-le în frigider.

Briose din ovaz si banane

Briose din ovaz si banane

Sunt sățioase și potolesc repede pofta de dulce. În plus, țin de foame, datorită fibrelor din ovăz. Nici nu veți putea mânca prea multe odată.

În ciuda faptului că nu au deloc zahăr adăugat, sunt deosebit de dulci, datorită bananelor. 

Note și sugestii

Aceste brioșe se pot face doar din banane și ovăz. Nu e nevoie să puneți lapte sau ulei.

Gustați compoziția. Dacă vreți ca brioșele să fie mai dulci, puteți folosi un îndulcitor natural, precum stevia sau eritritol. Sau chiar zahăr.

Se pot adăuga diverse fructe în compoziție, precum stafide, merișoare, coacăze uscate sau goji.

Noi am folosi miez de nucă, goji și semințe de in.

O altă idee bună este să puneți bucăți de ciocolată în compoziție, dar și pe deasupra brioșelor. Se va topi la copt și brioșele vor avea un gust foarte bun.

Rețete similare

Brioșe rapide, cu ovăz și mere, fără zahăr

Brioșe de post cu fulgi de ovăz – consumate dimineața, mențin sațietatea

Brioșe integrale fără zahăr, cu nuci și banane, de post

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.