„Ricotta” din MIGDALE – rețetă + beneficii

Fructele oleaginoase sunt alimente importante în dieta persoanelor vegetariene sau a celor care țin post. Migdalele și nucile pot fi consumate ca atare, sau pot fi folosite la diferite rețete, inclusiv la prepararea de „lactate” vegetale.

Migdalele sunt cel mai des folosite la preparare de lapte sau brânză. Our Daily Food ne oferă o rețetă inedită de „ricotta” din migdale.

Branza de migdale – imagine cu titlu informativ

Ce este ricotta

Ricotta este una din cele mai cunoscute tipuri de brânză din Italia. Este la fel ca brânza de vaci „românească”: fină, dulce-acrișoară, moale.

În limba italiană, ricotta înseamnă „recopt”, adică brânză formată din bucățile mici de solide care rămân în zer după separarea laptelui. Zerul este pus pe foc (de regulă se mai adaugă o cantitate mică de lapte integral) și se adaugă puțin suc de lămâie sau oțet, care să ajute procesul de coagulare. Bucățile solide devin mai mari, iar întreaga cantitate de lichid se toarnă într-un tifon și se strecoară.

Ricotta din migdale – rețetă

Inclusiv din lapte vegetal (migdale, soia) se pot obține bucăți solide care seamănă cu brânză. Această rețetă de ricotta din migdale seamănă cu brânza de vaci, datorită faptului că este foarte cremoasă și contrar așteptărilor, are și un gust asemănător.

Rețeta este foarte ușor de făcut. Din 300 g de migdale veți obține circa 200 g de brânză.

Ingrediente

• 300 g de migdale
• 1 litru de apă caldă
• 1 lămâie
• ½ linguriță de sare

Preparare

Mai întâi trebuie să faceți laptele. Puneți migdalele la hidratat și lăsați-le să stea minim 4 ore, preferabil peste noapte. Curățați-le de coajă și puneți-le în blender împreună cu apa caldă. Mixați la viteză mare până când migdalele se mărunțesc complet și rezultă o compoziție spumoasă.

Turnați laptele în cratiță și adăugați sarea. Puneți vasul pe aragaz la foc mic și amestecați constant cu o lingură de lemn. Când începe să fiarbă, stingeți focul. Adăugați sucul proaspăt stors de la lămâie și amestecați. Lăsați compoziția în repaus circa 2 ore, până se separă lichidul de solide.

Turnați apoi compoziția într-o pânză de tifon pusă în mai multe straturi și strângeți-l la gură, nu foarte tare. Puneți tifonul într-o strecurătoare și așezați deasupra lui o greutate.

Lăsați brânza câteva ore la scurs, apoi introduceți-o în frigider și lăsați-o peste noapte.

Veți obține o brânză savuroasă și fină. Se poate servi direct pe pâine, se poate folosi la diverse aperitive. Se poate face brânză cu smântână din ea. De asemenea, se pretează și la deserturi.

Migdale – informații nutriționale

Orice preparat din migdale este extrem de gustos și totodată sănătos. 30 g de migdale conțin:

– 6 g de proteine
– 3.5 g de fibre
– 37% din doza zilnică (DZR) de Vitamina E
– 32% din DZR de mangan
– 18% din DZR de magneziu
– 17% din DZR de vitamina B2
– 14% din DZR de fosfor
– 14% din DZR de cupru
– 7% din DZR de calciu
– 164 de calorii
– 3 g de carbohidrați
– 14 g de grăsimi (9 g de grăsimi mononesaturate, 3.5 g de grăsimi polinesaturate, 1 g de grăsimi saturate)

Deși conțin cu 1-2 g mai mulți carbohidrați decât alte tipuri de nuci, sunt de asemenea mai bogate în fibre și (de 3 ori mai mult) în proteine.

Beneficii

Pe lângă faptul că sunt foarte hrănitoare, migdalele pot ajuta la scăderea în greutate și prevenirea îngrășării, la îmbunătățirea sănătății inimii, echilibrarea nivelului de zahăr din sânge, protejarea creierului și a funcțiilor cognitive, scăderea inflamațiilor, menținerea dinților și a oaselor rezistente și îmbunătățirea sănătății unghiilor, părului și pielii.

Sunt benefice în alimentația persoanelor cu colesterol și tensiunea mărită, cu diabet, cu imunitatea scăzută sau cu sindromul ovarelor polichistice.

Cumpără de aici:

Surse:

1. Ricotta din Migdale – o brânză cremoasă și fină, Our Daily Food: https://ourdailyfood.ro/ricotta-din-migdale-cremoasa-si-fina/
2. Lauren Ciccarelli, Anthony Gustin, 21 Science-Backed Benefits of Almonds That Will Make You Reach For A Handful, Perfect Keto: https://perfectketo.com/benefits-of-almonds/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.