SALATĂ verde cu RIDICHI și CEAPĂ verde – rețetă și beneficii

Iată o rețetă tradițională pe care nutriționiștii o recomandă cât mai des pe parcursul anului, dar mai ales în timpul sezonului cald.

„Mâncați fără grijă!” – acesta este îndemnul pe care ni-l adresează dr. Gheorghe Mencinicopschi cu privire la această salată verde.

Salată verde – retete beneficii

Este bogată în vitaminele A – necesară pentru piele, mucoase și o vedere sănătoasă. Frunzele sale sunt o sursă excelentă de vitamina K – importantă pentru metabolismul osos și creier -, și beta-caroteni – antioxidanți cu efecte protector împotriva cancerului pulmonar și oral.

Totodată, salata verde conține cantități bune de vitamina C și acid folic – un nutrient valoros pentru femeile însărcinate.

Alimentele bogate în vitamina C ajută organismul să dezvolte rezistență împotriva agenților infecțioși și să combată radicalii liberi care produc inflamații și boli cronice.

Un nutrient important din salata verde este zeaxantina – un carotenoid absorbit în mod selectiv de către retină, care oferă protecție împotriva degenerescenței maculare la vârstnici.

În salata verde găsim cantități bune de minerale – fier, calciu, magneziu și potasiu – importante pentru metabolism.

Consumul regulat de salată verde poate ajuta la prevenirea osteoporozei, a anemiei, a bolilor cardiovasculare și canceroase.

________________________________________

Salată verde rețetă 

Pentru a o prepara într-un mod cât mai natural posibil, dr. Mencinicopschi spune că salata verde trebuie ruptă, și nu tăiată cu cuțitul. În cel mai rău caz, putem folosi un cuțit de ceramică.

Ingrediente

• 1 căpățână de salată verde
• 4 fire de ceapă verde
• 5 ridichi roșii
• 2 linguri de ulei de măsline
• 1 lingură de zeamă de lămâie
• sare după gust

Preparare

Spălați salata frunză cu frunză, eliminând toate impuritățile. Rupeți-o mărunt și puneți-o într-un bol. Spălați ridichile și tăiați-le rondele subțiri. Spălați și ceapa verde și tăiați-o la fel, rondele potrivite, inclusiv cozile verzi.

Amestecați legumele și stropiți-le cu dressing-ul din ulei de măsline, zeamă de lămâie și sare. Este indicat să alegem un ulei de măsline de calitate (extravirgin) sau un ulei presat la rece – de nuci, de cânepă, de dovleac – care are și proprietăți nutriționale și terapeutice.

La final putem adăuga și semințe sau fructe uscate, precum semințe de susan, de floarea-soarelui, de cânepă sau de dovleac, merișoare, stafide, coacăze negre etc., întregi sau mărunțite, după gust.

Se servește imediat, preferabil fără multă pâine.

________________________________________

Bibliografie:

1. Nutrition and You, Lettuce nutrition facts: https://www.nutrition-and-you.com/lettuce.html

2. Nicolle C1, Cardinault N, Gueux E, Jaffrelo L, Rock E, Mazur A, Amouroux P, Rémésy C., Health effect of vegetable-based diet: lettuce consumption improves cholesterol metabolism and antioxidant status in the rat, Clin Nutr. 2004: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15297097

3. Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, Reînvață să gătești, Carte de Bucate Sănătoase, Salată verde cu ceapă verde și ridichi, Editura Coreus Publishing, Snagov, 2012, p. 47

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.