SALATĂ de RIDICHE neagră și GULII, fără ulei – combate bolile CARDIOVASCULARE, DIABETUL, OBEZITATEA și CANCERUL

Propunem această rețetă îndeosebi persoanelor care consumă zilnic câte o salată de crudități, și au nevoie de mai multă inspirație sau creativitate în aceea ce privește asezonarea legumelor.

Putem obține salate savuroase și hrănitoare dintr-o varietate de legume, nu doar din cele clasice, precum morcov, roșii, castraveți, varză și verdețuri.

Salată de Gulie

Salata pe care v-o prezentăm conține două ingrediente pe care le folosim mai rar la salate: ridiche neagră și gulie. Rețeta a fost publicată în una din cărțile autoarei de rețete raw-vegan, Elena Pridie.

Ambele legume sunt înrudite, și fac parte din aceeași familie cu varza și broccoli. Studiile realizate în ultimii ani au arătat că legumele crucifere au proprietăți profilactice și terapeutice remarcabile.

Se numără printre cele mai puternice alimente care ne apără de bolile cronice, și de aceea merită incluse mai des în dieta noastră.

__________________________________________________________________________________________________________

Gulia este o sursă excelentă de vitamina C. Conține de asemenea cantități bune de fibre, potasiu, vitamina B6, fosfor, acid folic, vitamina B1 și calciu.

Cercetările au arătat că această legumă combate cancerul și bolile cardiovasculare. Scade tensiunea arterială și colesterolul, reduce riscul de diabet și obezitate, îmbunătățește funcția ficatului și a rinichilor.

Un studiu realizat pe șoareci, publicat în anul 2012 în Journal of Biomedicine and Biotechnology, a arătat că o cură de 6 zile cu suc de ridiche neagră a scăzut nivelul colesterolului și al trigliceridelor, și a descurajat formarea de calculi biliari din colesterol.

__________________________________________________________________________________________________________

Ridichea neagră este bogată în glucozinolați. Când mestecăm această legumă, mirosinaza – o enzimă prezentă în rădăcină – degradează glucozinolații în produși precum isotiocianai.

Un studiu apărut în Journal of Agricultural and Foods Chmeistry în 2007 a arătat că acești compuși au indus enzime detoxifiante în liniile celulare de cancer hepatic uman. Acest lucru înseamnă că un consum regulat de legume crucifere poate reduce riscul de cancer prin inducția enzimelor detoxifiante.

Consumul de ridiche neagră a fost de asemenea asociat cu îmbunătățirea sănătății respiratorii și intestinale.

__________________________________________________________________________________________________________

Salată de ridiche și gulie – rețetă

Ingrediente

• 1 ridiche neagră mică
• 2 gulii
• 1-2 linguri de nucă de cocos
• 1-2 linguri de suc de lămâie
• ½ linguriță de sare neiodată
• opțional: 1 linguriță de rozmarin mărunțit

Preparare

Spălați guliile și dați-le pe răzătoarea cu găuri mari. Spălați apoi ridichea și dați-o pe răzătoarea cu găuri mici. Sau le puteți tăia fâșii, ca bețișoarele de chibrit, pentru o textură mai crocantă.

Amestecați cele două legume într-un bol. Adăugați zeama proaspăt stoarsă de la lămâie, sarea, nuca de cocos și rozmarinul (dacă folosiți).

Amestecați ușor până la omogenizare. Serviți salata imediat.

__________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. Dr. Axe, Kohlrabi: A Disease-Fighting, Phytochemical Powerhouse: https://draxe.com/kohlrabi/

2. LIVE STRONG, What Are the Benefits of Spanish Black Radish? https://www.livestrong.com/article/415456-ways-to-cook-radishes/

3. Elena Pridie, Rețete din Crudități, Salată de gulii cu ridiche neagră, Editura Sian Books, București, 2015, p. 79

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.