Salată de VARZĂ cu MORCOV și ALUNE, fără ulei

Recomandăm această rețetă tuturor celor care țin post fără ulei. Conține două din cele mai nutritive legume pe care le putem include în alimentația din perioada postului.

Este deosebit de hrănitoare și neașteptat de gustoasă, dat fiind că nu conține ulei. Salata rezultată este sățioasă, datorită alunelor. Acestea trebuie să fie crude și nesărate. 

Salată de Varză cu Morcov și Alune

Salată de varză, morcov și alune – rețetă

Ingrediente

• ¼ varză albă
• ½ morcov
• 1 mână de alune crude
• 1 linguriță de sare

Preparare

Spălați varza și morcovul curățat de coajă. Tăiați varza mărunt pe un fund de lemn, ca pentru salată. Adăugați morcovul dat pe răzătoarea mare. Adăugați sarea și amestecați cu mâinile, frecând bine varza, pentru a se înmuia puțin.

Dacă doriți, puteți adăuga și puțină zeamă de lămâie, dar este foarte bună și așa.

Salată de Varză cu Morcov și Alune

Adăugați alunele și amestecați. Puteți încorpora și câteva semințe dacă aveți în casă: de floarea-soarelui, de susan, de dovleac. Puteți înlocui alunele cu alte fructe uscate, precum nuci sau migdale, stafide sau coacăze negre/afine/merișoare.

Se pot adăuga și alte legume, precum rădăcină de țelină, roșii, castravete, ridiche roșie sau neagră, măr, toate tăiate fâșii subțiri (precum bețele de chibrituri).

____________________________________________________________________________________________________

Beneficiile consumului de varză nu sunt atât de cunoscute, deoarece mulți consideră această legumă un aliment banal, și nu-i acordă importanța cuvenită.

Varza este foarte bogată în vitamina K, vitamina C, mangan, fibre, cupru, vitamine din complexul B (B1, B2, B3, B5, B6, B9, colină), potasiu, fosfor, seleniu, magneziu, fier, calciu, proteine și compuși sulfurici.

Salată de Varză cu Morcov și Alune

Varza roșie este și mai bogată în antioxidanți (antocianini) decât cea albă. Antioxidanții combat radicalii liberi și ne protejează împotriva daunelor cauzate de alte toxine asociate cu producerea de inflamații, boli cardiovasculare și îmbătrânire prematură.

Asemenea altor legume din familia cruciferelor (precum broccoli și conopidă), varza are proprietăți anticancerigene puternice. Sulforafanul, isotiocianații și ditioletionii sunt compuși regăsiți în varza crudă care reduc riscul mai multor tipuri de cancer: de prostată, de plămâni, de vezică și de sân.

Fitochimicalele prezente în varză întăresc imunitatea. Acestea elimină bacteriile periculoase și îmbunătățesc circulația celulelor albe de sânge.

____________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. The World’s Healthiest Foods, Cabbage: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=19

2. Live Strong, Raw Cabbage Diet: http://www.livestrong.com/article/310840-raw-cabbage-diet/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.