Salată de păpădie și pătrunjel vindecă anemia în 2 săptămâni

Verdețurile de primăvară nu trebuie privite ca simple buruieni care dau culoare grădinilor și câmpurilor. Ele au fost lăsate cu un scop de Dumnezeu.

Valoarea lor nutrițională este deosebit de mare.

Salata de papadie si patrunjel pentru anemie

Imagine cu titlu sugestiv: TijsB

Păpădia, urzicile, leurda, spanacul, salata verde – acestea sunt doar câteva exemple de „medicamente” pe care natura ni le oferă la început de primăvară.

Ele contribuie la purificarea, vitaminizarea, mineralizarea și întărirea organismului.

Păpădia este bogată în fier, calciu, magneziu, zinc, potasiu, vitamina A, vitamina C, vitamina D, vitamine din grupul B și lecitină.

Beneficiile consumului de păpădie se datorează acțiunii sale depurative puternice: curăță sângele, elimină toxinele prin urină, ajută la tratarea afecțiunilor hepatice, renale, digestive, metabolice și pancreatice, întărește imunitatea.

Tijele și frunzele de păpădie se pot culege și folosi la salate din primăvară până la mijlocul verii.

Salată de păpădie – rețetă

Ingrediente

• 100 g de frunze tinere de păpădie
• 50 g de praz
• 25 g de pătrunjel
• 1 lingură de ulei de măsline
• suc de lămâie, sare, piper după gust

Preparare

Frunzele de păpădie trebuie se culese din locuri nepoluate. Se folosesc cele fragede, tinere.

Se spală bine, apoi se lasă să stea jumătate de oră într-un bol cu apă sărată. Acest lucru ajută la eliminarea gustului amărui neplăcut.

Se scot din apă, se toacă mărunt sau se rup bucăți mici și se pun într-un bol. Se adaugă prazul și pătrunjelul verde tocate mărunt.

Se amestecă separat uleiul, sarea, piperul și sucul de lămâie și se toarnă peste verdețuri.

Se face o cură de 2 săptămâni cu această salată. Persoanele anemice și convalescente vor simți efectele binefăcătoare ale acestei gustări sănătoase.

Păpădia, prazul, pătrunjelul și zeama de lămâie oferă corpului un plus de săruri minerale – calciu, magneziu, fier, compuși proteici și antibiotice naturale, spune fitoterapeutul Constantin Milică.

Se pot combina și cu urzici, spanac, sfeclă, roșii, ardei gras, castravete. Se pot adăuga nuci și semințe pentru un plus de proteine.

Vă oferim și alte rețete de salate eficiente împotriva anemiei, aici

Atenție, persoanele alergice la plantele din familia margaretelor – gălbenele, mușețel, coada-șoricelului trebuie să evite consumul de păpădie.

Bibliografie:

1. Prof. Univ. Dr. Constantin Milică, Păpădia, vindecătoarea ficatului, Farmacia Verde: http://www.farmacia-verde.ro/2010/07/02/papadia-vindecatoarea-ficatului/

2. Diversificare, Păpădie în salate și sanvișuri? https://diversificare.ro/alimente/2013/09/papadie-in-salate-si-sanvisuri/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.