Salată de VARZĂ roșie, MORCOV și MĂR – cu un puternic efect ANTICANCERIGEN și protector asupra vaselor de SÂNGE

Varza roșie este un aliment pe care ar trebui să-l consumăm mai des, datorită conținutului bogat în vitamina C, vitamina A și alți antioxidanți puternici care luptă împotriva cancerului.

Este de asemenea o sursă bună de vitamina K, vitamina B6, acid folic, colină, Omega-3, calciu, potasiu, fosfor, magneziu și mangan.

Salată de Varză Roșie

Spre deosebire de varza albă, cea roșie sau mov are o concentrație mai mare de antocianini și cianidine, antioxidanți cu efecte protectoare asupra sistemului cardiovascular și a celulelor roșii de sânge.

Consumul de varză roșie crește nivelul de beta-caroten și luteină din sânge, scade colesterolul oxidat și implicit riscul de ateroscleroză.

Sinigrina este un compus sulfuric care conține glucozinolați, și care a fost recent studiat pentru capacitatea sa de a preveni mai multe tipuri de cancer (de colon, de vezică, de prostată).

Morcovul la rândul lui conține compuși cu proprietăți anticancerigene, precum falcarinol, luteolină și beta-caroten. Acesta din urmă se transformă în corp în vitamina A, care susține funcțiile detoxifiante ale ficatului și sistemul imunitar.

Un studiu realizat de chinezi a arătat că morcovii reduc semnificativ riscul cancerului de prostată. Bărbații care au consumat morcovi de cel puțin 3 ori pe săptămână au avut un risc cu 18% mai mic de a dezvolta o tumoare.

Falcarinolul se pierde dacă morcovii sunt gătiți.

_________________________________________________________________________________________________

Salată de varză, morcov și măr – rețetă

Ingrediente

• 250 g de varză roșie
• 1 morcov
• 1 măr și/sau 1 castravete
• 1-2 lingurițe de suc de lămâie
• 2 linguri de ulei de măsline
• sare după gust

Preparare

Tăiați o varză roșie în două și folosiți doar jumătate. Spălați-o și apoi tăiați-o fin, ca pentru salată. Puneți-o într-un bol și adăugați morcovul curățat și dat pe răzătoare. Spălați bine mărul și tăiați-l bețișoare subțiri sau cubulețe mici, după plac.

Într-un bol separat, amestecați uleiul de măsline cu sucul de lămâie și puțină sare. Turnați sosul obținut peste legume și amestecați ușor.

Lăsați salata să stea 20 de minute, apoi o puteți servi.

În zilele de post poate fi consumată ca atare, sau ca garnitură la o mâncare de orez, cartofi etc.

_________________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1.  The World’s Healthiest Foods, Cabbage: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=19

2. EXPRESS, Carrots hold key to beating cancer, say scientists: http://www.express.co.uk/news/uk/483656/Carrots-hold-key-to-beating-cancer-say-scientists

3. Self Nutrition Data, Cabbage, red, raw nutrition, facts & calories: http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2373/2

4. https://milkandbun.com/2012/08/23/red-cabbage-salad/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.