SOS de AVOCADO pentru salate și paste – rețetă + beneficii

Tot mai multe persoane aleg dressing-urile dietetice în locul maionezei clasice pentru a finaliza o salată. Acestea pot fi preparate din iaurt sau din avocado.

Rețeta pe care v-o prezentăm conține doar 3 ingrediente, iar cel principal este avocado. Textura sa cremoasă și bogată îl face ideal pentru creme și sosuri, sărate sau dulci.

Sos de avocado pentru salate: gimmedelicious.com

Cu un conținut nutrițional extrem de bogat, avocado poate constitui un adaos inspirat la orice mâncare. Un fruct ne poate oferi:

– 4 g de proteine
– 15 g de fibre (56% din doza zilnică recomandată)
20 de vitamine, minerale și fitonutrienți

Dietele bogate în alimente care conțin fibre au fost asociate cu un risc redus de boli cardiovasculare, diabet de tip 2, obezitate și unele tipuri de cancer.

Spre deosebire de alte fructe, avocado conține sub 1 g de zahăr și foarte multe grăsimi. Trebuie menționat că peste 75% din ele sunt grăsimi nesaturate, mai precis mononesaturate și polinesaturate.

Pe lângă faptul că el însuși este foarte hrănitor, avocado ajută corpul să absoarbă mai bine substanțele nutritive din alimentele ingerate la aceeași masă, îndeosebi cele liposolubile, precum alfa- și beta-caroten și luteină.

__________________________

Sos de avocado pentru salate – rețetă

Ingrediente

• 1 avocado
• 2 linguri de suc de lămâie
• 1 roșie (sau 2 linguri de suc de roșii)

Preparare

Avocado trebuie să fie copt bine pentru a-l putea pasa mai ușor și a obține o pastă fină. Dacă nu este copt va avea un gust artificial neplăcut.

Tăiați avocado în două, scoați sâmburele și tăiați pulpa bucăți. Pasați-le cu ajutorul unui blender (fix sau manual) împreună cu celelalte ingrediente. Trebuie să obțineți o compoziție cremoasă.

Sosul rezultat se poate folosi la salate, paste și alte preparate care necesită sosuri.

Dat fiind că avocado se oxidează repede, este indicat să pregătiți acest sos în momentul în care sunteți gata să-l serviți sau să-l adăugați în rețete, și doar în cantitățile de care aveți nevoie.

În această rețetă mai puteți adăuga și alte ingrediente, precum puțin ulei de măsline, muștar, pătrunjel, usturoi și miere de albine.

__________________________

Surse:

1. Eating Bird Food, Avocado Balsamic Dressing: https://www.eatingbirdfood.com/avocado-balsamic-dressing/

2. Elena Pridie, Dressing cu avocado, Rețete din crudități pentru sănătate, pentru viață, Editura Sian Cooks, București, 2012, p. 107

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *