Clicky

SALATĂ de CONOPIDĂ cu USTUROI – rețetă + beneficii

Această salată de conopidă este foarte gustoasă, în ciuda simplității rețetei. Se prepară din ingrediente minime și poate fi consumată în zilele de post sau în cadrul unei diete de slăbit.

Deși pare o legumă banală la prima vedere, beneficiile sale pentru sănătate sunt considerabile. Conopida face parte din aceeași familie cu broccoli și varza – familia cruciferelor.

Salata de conopida: taste.com.au

Toate aceste legume conțin compuși înzestrați cu proprietăți antiinflamatoare și antioxidante, care pot combate cancerul, bolile de inimă, afecțiunile cerebrale și obezitatea.

Majoritatea beneficiilor conopidei se datorează conținutului de carotenoide, tocoferoli și acid ascorbic – compuși cu efecte protectoare împotriva bolilor.

Studiile recente au asociat consumul de conopidă și alte legume crucifere cu prevenirea diabetului, a tulburărilor neurodegenerative, a afecțiunilor cardiovasculare și a bolilor canceroase.

În conopidă găsim de asemenea cantități bune de vitamina C, vitamina K, vitaminele B1, B2, B5, B6 și B9, potasiu, fosfor și mangan.

___________________________

Salată de conopidă – rețetă

Ingrediente

• 300 g de conopidă
• 2-3 căței de usturoi
• 1 lingură de ulei de măsline
• sare

Preparare

Desfaceți conopida buchețele și spălați-le bine. Puneți-le la fiert într-o cratiță mare cu apă rece. Lăsați-le să clocotească 20-30 de minute, până se înmoaie bine.

Turnați conopida într-o strecurătoare pentru a se scurge de apă.

Puneți buchețelele de conopidă scurse de apă într-un castron. Pasați-le cu o furculiță sau cu instrumentul pentru piure. Adăugați usturoiul zdrobit, uleiul și puțină sare. Amestecați până la omogenizare.

Așezați salata în boluri și decorați cu frunze verzi de pătrunjel și fâșii sau rondele de ardei roșii.

Această salată poate fi servită ca atare, sau poate fi consumată ca garnitură la o altă mâncare.

Dacă doriți să fie mai gustoasă, puteți adăuga o maioneză preparată din lapte de soia sau din avocado.

_____________________

Surse:

1. Dr. Axe, Cauliflower Benefits, Nutrition & Recipes: https://draxe.com/cauliflower/

2. Recipes by Monique, Icre de conopidă (salată): http://recipesbymonique.com/icre-de-conopida-salata/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *