Clicky

Mâncare de SPANAC cu USTUROI – indicată în dietele de SLĂBIT (rețetă + beneficii)

Foarte multe persoane agreează verdețurile călite sau fierte și preparate sub formă de tocănițe sau diverse mâncăruri.

Ștevia, spanacul și urzicile – sunt cele mai căutate verdețuri în perioada de primăvară, din care putem obține rețete hrănitoare și benefice sănătății. Asezonate cu ceapă, roșii și puțin usturoi, devin neașteptat de gustoase.

Mancare de spanac

Mâncare de spanac – rețetă

Ingrediente

• 1 kg de spanac
• 1 ceapă
• 3 căței de usturoi
• 200 ml de apă
• 2-3 linguri de ulei
• suc de roșii, după gust
• sare după gust

Preparare

Rupeți codițele de la spanac și spălați frunzele sub jet de apă, până se curăță de toate impuritățile.

Puneți apa într-o cratiță. Adăugați sarea și așteptați să fiarbă. Când clocotește, adăugați spanacul și lăsați-l câteva minute, să se înmoaie.

Se scoate apoi din apă cu o paletă, se lasă la răcit, apoi se toacă mărunt.

Puneți uleiul la încins și adăugați ceapa curățată și tocată mărunt. Lăsați-o la călit câteva minute, apoi adăugați spanacul și sucul de roșii.

Spre final, când mâncare este aproape gata, se poate adăuga și usturoiul decojit și zdrobit, sau tocat mărunt. Se mai lasă 5 minute, apoi se închide focul și se acoperă vasul. Unele persoane preferă mâncarea de spanac cu lapte, smântână sau brânză.

Mâncarea de spanac se poate servi cu pâine sau mămăliguță. Este deopotrivă de gustoasă și caldă și rece. 

__________________________________

Analizând această rețetă tradițională, dr. Gheorghe Mencinicopschi spune că poate fi consumată fără probleme de persoanele care suferă de afecțiuni cardiovasculare, metabolice (diabet, obezitate), gastro-intestinale și hepato-renale.

Este de asemenea indicată în dietele de slăbit.

Spanacul trebuie să fie proaspăt, sau congelat, dacă se folosește în afara sezonului. Pentru a ne bucura de toate proprietățile lui nutritive, profilactice și curative, este indicat să-l consumăm crud, nepreparat termic.

Are un conținut foarte mic de calorii și grăsimi. În schimb, este bogat în diverse minerale, vitamine și antioxidanți – compuși care ajută la hrănirea, tonifierea și protejarea organismului de boli.

magneziu, magneziu, calciu, potasiu, mangan, fier
– vitaminele A, B (B1, B6, B9), C, E, K
– clorofilă
– luteină, zeaxantină, beta-caroten

Datorită conținutului ridicat în fibre, spanacul este recomandat de dieteticieni persoanelor care au probleme cu colesterolul sau greutatea corporală.

__________________________________

Surse bibliografice:

1. Nutrition and You, Spinach nutrition facts: https://www.nutrition-and-you.com/spinach.html

2. Dr. Prof. Gheorghe Mencinicopschi, Reînvață să Gătești, Carte de Bucate Sănătoase, Mâncare de Spanac, Editura Coreus Publishing, Snagov, 2012, p. 94

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *