Desert bogat în MAGNEZIU, un mineral de care ducem lipsă, implicat în sute de procese biochimice în corp

Pentru a conștientiza cât de important este magneziul pentru celulele și sănătatea noastră, trebuie să știm că de acesta depind peste 300 de procese biochimice din corp.

Cercetătorii au descoperit 3.751 de situri de legare a magneziului cu proteinele din corp.

Budincă de Banană și Cacao

Budincă de Banană și Cacao

Acest mineral este implicat în funcția nervilor, eliberarea neurotransmițătorilor, metabolismul energiei, reglarea presiunii arteriale, controlul zahărului din sânge, sinteza proteinelor și producerea unui antioxidant puternic – glutation.

Simptomele lipsei de magneziu

Aceste informații ne pot ajuta să înțelegem că un nivel scăzut de magneziu din corp poate cauza numeroase problee de sănătate, precum tulburări ale ritmului cardiac, boli cardiovasculare, deficiențe cognitive, simptome depresive, tulburări nervoase și hormonale, spasme și crampe musculare, oboseală.

Lipsa de magneziu poate fi cauza pentru care cei mai mulți dintre noi ne simțim, în mod inexplicabil, obosiți, extenuați, lipsiți de energie, anxioși, tensionați și stresați.

Simptomele și bolile asociate acestui deficit sunt numeroase și afectează aproape toate sistemele corpului:

– anxietate, atac de panică
– depresie
– migrene
– insomnie și alte tulburări de somn
– crampe, spasme musculare
– tensiune arterială ridicată
– palpitații
– oboseală suprarenală
– reflux de acid, constipație
– rău de dimineață
– crampe menstruale, sindrom premenstrual
– diabet
– fibromialgie
– tinitus
– atac de cord
– sindromul colonului iritabil
– inflamații
– pietre la rinichi
– convulsii
– infertilitate

Alimente bogate în magneziu

Există mai multe motive pentru care dieta noastră actuală nu ne poate oferi dozele necesare de magneziu: scăderea concentrației de minerale din sol, alimentația supra-rafinată și procesată, stresul de zi cu zi, consumul de produse care duc la scăderea magneziului din corp, precum alcoolul sau apa bogată în fluor.

Potrivit OMS (Organizația Mondială a Sănătății), 60% dintre americani (care au o dietă de tip occidental) sunt deficienți în acest mineral.

Cele mai bune surse de magneziu sunt cerealele integrale, nucile și semințele, pudra de cacao sau roșcove (carob), bananele și verdețurile.

Desert bogat în magneziu – rețetă

Un mod ingenios de a consuma cât mai multe din aceste alimente care pot ajuta la creșterea nivelului de magneziu din sânge este să le combinăm sub forma unui desert sănătos, fără multe calorii, fără zahăr, făină și grăsimi.

Ingredientele folosite își păstrează conținutul maxim de magneziu deoarece desertul nu se prepară termic, ci se obține la rece.

Ingrediente

• 2 banane coapte bine
• ¼ ceașcă de semințe de chia
• 2 linguri de pudră de cacao sau roșcove
• 2 linguri de tărâțe sau fulgi de ovăz
• 1 praf de sare de Himalaya
• puțină apă, iaurt sau lapte vegetal

Ingrediente opționale, la fel de bogate în magneziu:

• fulgi de cereale integrale (secară, mei etc)
• semințe de dovleac
• semințe de floarea-soarelui
• migdale, nuci
• avocado
• curmale
• ciocolată neagră
• spanac

Preparare

Puneți toate ingredientele în blender (cu excepția semințelor de chia) și mixați până la omogenizare. La final, incorporați semințele de chia și amestecați. Lăsați budinca să stea cel puțin 30 de minute (sau peste noapte), pentru ca semințele de chia să absoarbă lichidul și să se umfle, iar budinca să se închege.

Dacă nu aveți un blender sau mixer în casă, pasați banana cu o furculiță. Adăugați laptele, pudra de cacao și semințele de chia și amestecați. Lăsați budinca la umflat câteva ore.

Surse articol:
1. http://blogs.naturalnews.com/5-warning-signs-magnesium-deficiency/
2. http://lpi.oregonstate.edu/mic/minerals/magnesium
3. http://thecoconutmama.com/10-foods-high-in-magnesium/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.