Clicky

SORBET de CĂPȘUNI fără zahăr – un desert care îndulcește INIMA (rețetă + beneficii)

Fără îndoială, acesta este unul din cele mai simple și sănătoase deserturi pe care le putem prepara în casă. Este răcoritor – ideal pentru zilele caniculare de vară. Este hrănitor, întrucât conține doar fructe.

Și nu în ultimul rând, este și dietetic, dat fiind că nu conține zahăr sau alte ingrediente care ar putea afecta greutatea corporală.

Inghetata de capsuni

Se prepară doar din 3 ingrediente. Nu aveți nevoie de o mașină de înghețată pentru a face acest sorbet.

Sorbet de căpșuni

În loc de căpșuni puteți folosi alte fructe cărnoase de sezon, sau fructe de pădure, precum piersici, afine, coacăze, zmeură, prune etc.

Ingrediente

• 4 căni de căpșuni
• 1 banană coaptă
• ¼ cană de pastă de curmale (rețeta aici)

Preparare

Mixați 30 de secunde, apoi transferați compoziția în recipientele dorite: pahare sau caserole de plastic, forme de înghețată etc.

Dacă folosiți alte fructe de pădure, precum zmeură, este indicat să treceți compoziția printr-o sită fină, pentru a elimina sâmburii. Sau puteți folosi un săculeț special pentru strecurarea laptelui de nuci.

Introduceți recipientele în congelator și lăsați compoziția să stea cel puțin 10 minute, sau până se întărește, dar este suficient de moale încât să poată fi scoasă cu o cupă de înghețată.

Se așază în cupe, boluri sau pahare și se servește ca atare.

________________________

♣ Beneficiile căpșunilor

Nu doar căpșunile, ci toate fructele de pădure aduc beneficii considerabile sistemului cardiovascular. Un studiu realizat la Harvard, publicat în jurnalul Circulation, a arătat că un aport regulat de antocianini – un tip de antioxidanți (flavonoide) regăsiți în fructele de pădure, se poate reduce riscul unui atac de cord cu 32 de procente, la femeile tinere și de vârstă medie.

Efectele protectoare cele mai mari au fost observate la participantele care au consumat cel puțin 3 porții de căpșuni sau afine pe săptămână.

Studiile pe animale au arătat că un alt antioxidant regăsit în căpșuni, numit quercetină, are efecte antiinflamatoare și reduce riscul de ateroscleroză, protejând arterele împotriva daunelor cauzate de colesterolul LDL.

Alte cercetări sugerează că aceste fructe ajută la scăderea nivelurilor de hemocisteină, un aminoacid din sânge care în doze mari poate afecta căptușeala interioară a arterelor. Căpșunile susțin sănătatea inimii și prin conținutul de fibre și potasiu.

Potasiul este important pentru menținerea tensiunii arteriale și a ritmului cardiac în parametri normali, iar împreună cu antocianinii, quercetina și kaempeferolul, reduce riscul de formare a cheagurilor de sânge asociate cu accidentele vasculare.

_________________________

Trebuie de asemenea subliniat faptul că antioxidanții din căpșuni luptă împotriva radicalilor liberi, reduc inflamațiile interne și ne oferă o protecție mai mare împotriva cancerului și a tumorilor.

Deși sunt dulci, căpșunile au un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că pot fi consumate fără probleme și de diabetici. Mai mult, datorită conținutului bogat în fibre, ajută la menținerea zahărului din sânge la un nivel stabil.

Un studiu din 2011 a arătat că 37 de căpșuni pe zi pot reduce semnificativ complicațiile diabetului, precum neuropatie sau boli renale.

Consumul de căpșuni are beneficii și asupra digestiei, ajutând îndeosebi la prevenirea constipației.

_________________________

Surse:

1. Naturally Healthy Desserts, Vegan Raspberry Sorbet: Sweets In The Raw Naturally Healthy Desserts: https://www.youtube.com/watch?v=07mKSWpywmI

2. Medical News Today, Everything you need to know about strawberries: https://www.medicalnewstoday.com/articles/271285.php

Citeşte mai multe despre:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *