FURSECURI fără zahăr, din BANANE și fulgi de OVĂZ

O rețetă care a devenit foarte populară în ultimul timp în rândul iubitorilor de mâncăruri simple, fără zahăr, făină albă, lactate sau ouă, este această rețetă de fursecuri din banane și ovăz.

Partea uscată este asigurată de fulgii de ovăz, iar partea umedă și dulce de banane și sucul de fructe. Se prepară extrem de rapid și ușor. Pot fi serviți la micul-dejun, sau ca gustare între mese.

Fursecuri din Banane și Ovăz

Fursecuri de post din banane și ovăz

Ingrediente

• 2 banane
• 2 căni de fulgi de ovăz
• ¼ cană de suc de mere (lapte vegetal sau apă)
• 1 mână de stafide
• ½ linguriță de vanilie
• scorțișoară și nucșoară după gust

Preparare

Decojiți bananele. Acestea trebuie să fie coapte bine, dar nu negre și terciuite. Tăiați-le rondele într-un bol și pasați-le cu furculița până se fac pastă. Adăugați sucul de mere, fulgii de ovăz și mirodeniile. Amestecați până rezultă o compoziție omogenă.

Incorporați la final și stafidele. În loc de stafide puteți folosi alte fructe uscate, precum merișoare, coacăze negre, afine sau chiar nuci, migdale sau alune.

Aprindeți cuptorul și lăsați-l la încins la 250 de grade Celsius. Așterneți tava cuptorului cu hârtie de copt. Luați câte o lingură din compoziție, răsturnați-o în palmă. Modelați-o sub forma unor fursecuri – rotunde, ovale – și așezați-o în tavă.

Procedați astfel cu toate fursecurile, până terminați toată compoziția. Aplatizați-le la final cu degetele sau cu dosul unei linguri.

Introduceți tava în cuptorul bine încălzit și lăsați fursecurile să se coacă timp de un sfert de oră, sau mai mult, dacă temperatura cuptorului este mai mică.

Fursecurile obținute sunt deopotrivă delicate și crocante, datorită bananelor și a fulgilor de ovăz. Sunt deosebit de aromate și dulci, deși nu conțin nici un pic de zahăr.

Sunt o gustare dietetică și totodată hrănitoare. Din acest motiv sunt o alegere bună pentru copii, dar și pentru adulții care țin regim sau vor să stea cât mai departe de efectele nocive ale zahărului.

___________________________________________________________________________________________________________

Sursă: Diversificare, Prăjituri Pentru Micul Dejun: https://diversificare.ro/retete/2011/11/prajituri-pentru-micul-dejun-de-la-1-an/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.