Turte din HRIȘCĂ – ideale pentru CARDIACI și DIABETICI (rețetă + studii)

Hrișca pare să fie ingredientul ideal pentru pâine, și nu numai. Această pseudo-cereală previne bolile cardiovasculare și diabetul, prin faptul că reduce nivelul tensiunii arteriale, al colesterolului și al zahărului din sânge.

Hrișca poate fi comparată cu fructele și legumele în ceea ce privește conținutul bogat în nutrienți și beneficiile asupra sănătății.

Turte Făcute în Casă

Turte Făcute în Casă

Consiliul Cerealelor Integrale (wholegrainscouncil.org) prezintă pe site-ul oficial câteva din beneficiile notabile ale consumului de hrișcă, după cum au fost evidențiate de studiile științifice.

Cercetătorii de la Academia de Științe din Polonia au publicat în anul 2010 un studiu în Jurnalul Internațional de Științe Alimentare și Tehnologie, care sugerează înlocuirea amidonului de porumb cu făină de hrișcă în rețetele de pâine fără gluten. Acest lucru poate aduce îmbunătățiri notabile sănătății, datorită faptului că hrișca este foarte bogată în magneziu, vitamine din complexul B și proteine de calitate.

Un studiu realizat în anul 2009 la Universitatea de Agricultură Jilin din China a arătat că proteinele din hrișcă au potențialul de a reduce glucoza din sânge.

Un alt studiu, efectuat de spanioli, apărut în Nutrition Research în anul 2003, a arătat că hrișca reduce greutatea corporală și unele tipuri de bacterii patogene.

Turte din hrișcă – rețetă

Această rețetă a fost recomandată de doamna Elena Niță Ibrian, cunoscută pentru cărțile și rețetele sale deosebite de hrană vie. Turtele din hrișcă ies puțin mai închise la culoare decât cele din fotografia inclusă din articol.

Ingrediente

• 500 g de făină de hrișcă
• 350-400 ml de apă călduță sau borș
• 1 linguriță de sare
• 1 vârf de cuțit de drojdie bio

Preparare

Ideal ar fi să folosiți făină de hrișcă proaspăt măcinată în casă, cu ajutorul unei mori de cereale, a unei râșnițe electrice sau a mixerului cu lama S.

Și mai bine ar fi să folosiți făină din hrișcă încolțită sau germinată. Rețeta o găsiți aici.

În cazul în care nu aveți aceste posibilități, cumpărați făină de hrișcă de la magazinele naturiste. Căutați și în piață, la țărani.

Amestecați făina cu sarea, drojdia și apa într-un bol încăpător și frământați până obțineți un aluat potrivit. Se lasă la dospit cel puțin un ceas, apoi se modelează sub formă de bile, din care se fac turte cu sucitorul sau se modelează în forme rotunde cu mâinile.

Se acoperă cu un prosop și se lasă pe masă încă 15 minute la dospit. Ca variante de coacere, se pot face pe plită, în tigaie (fără ulei), în ceaun, într-o cratiță cu pereții groși, sau în cuptor.

Spre deosebire de turtele din făină cu gluten, cele din hrișcă nu cresc la fel de mult, dar sunt foarte sănătoase.

Sunt totodată deosebit de gustoase, încât se pot mânca simple, ca atare. Sunt bune calde. Se pot folosi la sandviciuri, se pot servi la micul-dejun cu miere, cu magiun de prune fără zahăr, cu o salată de legume, sau pe parcursul zilei, cu orice fel de mâncare.

Surse articol:
1. http://wholegrainscouncil.org/whole-grains-101/whole-grains-101-orphan-pages-found/buckwheat-health-benefits
2. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=11

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.