Halva din semințe de susan – un desert sănătos

Dacă simțiți nevoia să mâncați ceva dulce, dar care să fie și sănătos și hrănitor, puteți încerca o rețetă simplă de halva de casă, din semințe de susan. Halvaua este un desert tradițional în Grecia și Orientul Mijlociu, preparată de regulă dintr-un amestec de pastă de semințe de susan (tahini) și zahăr.

Halva din Semințe de Susan

Halva din Semințe de Susan

Proprietățile și beneficiile susanului

Semințele de susan sunt un adevărat super-aliment, bogat în proteine de calitate, grăsimi bune, calciu, fier, Vitaminele B1, B2 și E.

Dacă aveți nevoie de mai multe motive pentru a consuma halva de susan, trebuie să mai știți că susanul reaprovizionează corpul cu energie, crește forța musculară, întărește oasele, previne artrita și scade tensiunea arterială. Semințele de susan sunt o sursă bună de minerale, precum fosfor, cupru și magneziu, și acid folic.

Susanul este un antibacterian natural pentru patogenii pielii, precum stafilococi. Studiile au arătat că susanul poate preveni diabetul, prevenind unele tipuri de cancer precum cancerul de piele și de colon, datorită conținutului de compuși anti-cancerigeni fitosteroli.

La fel ca și celelalte tipuri de semințe, susanul este bun pentru digestie, datorită conținutului mare de fibre. Susanul conține zinc, care ajută la producerea de colagen, și este plin de nutrienți necesari pentru un păr sănătos.

Halva din semințe de susan – rețetă

Ingrediente

• 1 ½ cană de semințe de susan crude
• 1 lingură de miere
• ½ cană de nuci măcinate sau mărunțite
• 4-6 linguri de apă

Preparare

Măcinați semințele de susan prin râșnița de cafea, într-o pulbere fină. În loc de semințe de susan puteți folosi 200 g de pastă de susan (tahini). Amestecați susanul cu mierea și apa într-un bol. Adăugați nucile și amestecați bine.

Puneți pasta obținută în forme (dacă aveți), sau modelați-o sub forma unui salam, și lăsați-l în frigider până când se întărește, de regulă peste noapte. A doua zi, tăiați halvaua în pătrățele, batoane sau în alte forme preferate, și serviți. Păstrați halvaua în frigider, pentru a nu se înmuia.

Puteți folosi un amestec de semințe de susan și semințe de floarea-soarelui, și puțin unt de cacao.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.