Faimoasa BUDINCĂ de SEMINȚE de CHIA – desertul care satură și nu îngrașă (rețetă cu imagini)

Budinca din semințe de chia este o nouă obsesie la americani, care experimentează zi de zi noi arome și rețete. Deși minuscule și șerbede la gust, semințele de chia sunt foarte sănătoase, fiind considerate super-alimente datorită bogăției de nutrienți conținuți și a proprietăților curative pe care le au.

Budincă de Semințe de Chia Rețetă

Budincă de Semințe de Chia Rețetă

Semințele de chia sunt în primul rând o sursă minunată de Omega-3. O porție de budincă de chia (100 g) ne poate oferi circa 148% din doza zilnică recomandată de acizi Omega-3. Semințele de chia sunt foarte bogate în fibre, antioxidanți, proteine (conțin 18 din cei 22 de aminoacizi, inclusiv 9 aminoacizi esențiali), minerale, calciu (de 3 ori mai mult decât laptele), cupru, magneziu, fosfor, potasiu, sulf, zinc, electroliți, Vitaminele A, complexul B și C.

Atunci când semințele de chia ajung în lichidele digestive din stomac, se umflă, își măresc volumul și formează un gel. Acest gel încetinește rata de transformare a carbohidraților în zahăr, inducând astfel senzația de sațietate.

Budincă de cacao și chia – rețetă

Semințele de chia se pot găsi la magazinele naturiste, sau în unele supermarketuri, la raionul de fructe uscate și semințe. Pentru a economisi, cumpărați semințele de chia de la plafaruri în cantități mai mari, deoarece au prețuri mai avantajoase. Scoateți-le din pungă și păstrați-le într-un borcan de sticlă, închis cu capac. Rezistă ani buni.

Ingrediente

• 1 cană de lapte vegetal (de migdale, de orez, de cocos, de ovăz, de soia etc)
• 3 linguri de semințe de chia
• 1-2 linguri de pulbere de cacao
• 1 linguriță de esență de vanilie
• 1 linguriță de miere de albine
• opțional: 1 banană

Preparare

Dacă aveți un robot în casă, puneți laptele, pudra de cacao, esența de vanilie, mierea și banana în cuvă și mixați câteva secunde, până când ingredientele se omogenizează complet. Turnați preparatul obținut într-un borcan de sticlă cu gura largă, sau într-un bol înalt. Adăugați semințele de chia, și amestecați.

Budincă de Semințe de Chia Rețetă

Budincă de Semințe de Chia Rețetă

Dacă nu aveți un blender, procedați astfel: turnați laptele într-un borcan sau bol, puneți cacao și amestecați cu un tel. Adăugați mierea și esența de vanilie și amestecați din nou. La final, puneți semințele de chia și amestecați bine.

Budincă de Semințe de Chia Rețetă

Budincă de Semințe de Chia Rețetă

Acoperiți vasul cu o folie de plastic sau cu un capac dacă folosiți un borcan, și lăsați budinca la frigider cel puțin 2 ore. Peste noapte e cel mai bine. Dimineața veți găsi un mic-dejun delicios gata preparat! Semințele de chia au nevoie de timp pentru a se umfla și a forma un gel. Astfel, lichidul se va închega în mod natural și va forma o budincă interesantă.

Consistența semințelor de chia este gelatinoasă, texturată și cremoasă. Budinca din semințe de chia poate fi consumată ca un mic-dejun sau un desert sănătos în locul altor dulciuri.

Budincă de Semințe de Chia Rețetă

Budincă de Semințe de Chia Rețetă

Budinca de chia se poate decora și servi cu diverse fructe, proaspete sau uscate: căpșuni, banane, kiwi, sau cu fulgi de ciocolată, fulgi de migdale, fulgi de ovăz, nucă de cocos, etc.

Cautari:
    budinca de chia cu lapte calorii |

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Felicitari! Articole foarte importante!!!

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.