Vinete cu usturoi – rețetă sănătoasă de post

Nutriționiștii de dau foarte multe motive să mâncăm mai des vinete, mai ales în combinația prezentată mai jos. Aceasta este o rețetă inspirată pentru vegetarieni, pentru cei care țin post sau sunt la regim.

Vinete cu Usturoi

Vinete cu Usturoi

Vinete coapte cu usturoi – rețetă

Ingrediente

• 2 vinete
• 5-6 căței de usturoi
• 100 ml de ulei de măsline
• câteva fire de pătrunjel
• sare și piper

Preparare

Vinetele se spală bine, cu oțet de mere, și se taie rondele subțiri. Se pun pe grătarul încins și se coc pe amândouă părțile. Între timp, curățăm usturoiul și-l zdrobim.

Așezăm feliile coapte de vinete pe un platou, și le condimentăm cu sare, piper și usturoiul zdrobit. Deasupra turnăm uleiul de măsline, cât să le acopere, și pătrunjelul tocat mărunt. Vinetele se pot așeza în straturi, într-un vas mai adânc. Pentru ca aromele să se întrepătrundă bine, vasul se dă la frigider câteva ore. Se servesc ca atare, sau ca garnitură.

Beneficii

Fierul, calciul și celelalte minerale din vinete ne furnizează o parte importantă a nutrienților esențiali ceruți de organismul nostru. Vinetele conțin de asemenea anumiți fitonutrienți care îmbunătățesc circulația sângelui și hrănesc creierul. Trebuie reținut că acești compuși sunt regăsiți cel mai mult în coaja vinetelor, de aceea acestea nu trebuie curățate.

Consumul regulat de vinete protejează tractul digestiv și reduce riscul de cancer de colon, datorită fibrelor conținute. Vinetele sunt sărace în calorii, și nu conțin grăsimi. Fibrele sunt cele care dau senzația de sațietate.

De secole, vinetele au fost folosite pentru ținerea sub control a diabetului. Cercetările moderne confirmă acest lucru, datorită conținutului mare de fibre solubile.

Vinetele au de asemenea un rol important în protejarea inimii. Studiile recente au arătat că acestea pot reduce nivelul colesterolului rău, tensiunii arteriale și a stresului, datorită bioflavonoidele conținute. Cei care mănâncă vinete des sunt mai puțin predispuse formării de cheaguri de sânge, datorită Vitaminei K, care întărește capilarele.

Însă pentru a beneficia de aceste efecte, vinetele trebuie gătite corect. Prin prăjire, vinetele absorb foarte mult ulei și grăsimi dăunătoare pentru sănătate. Vinetele coapte sunt cea mai bună variantă.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.