Piure de CASTANE comestibile – elixir pentru imunitate

Fie prăjite sau coapte la cuptor, fie adăugate în supe sau alte rețete, castanele sunt o delicatesă. Castanele comestibile au fost apreciate ca o sursă de hrană valoroasă în multe culturi ale lumii: China, Korea, Japonia și Marea Mediterană, fiind cultivate de mai bine de 6.000 de ani în țările orientale, și de 3.000 de ani în Europa. Grecii consideră castanele superioare migdalelor, nucilor și alunelor.

Castane Comestibile

Castane Comestibile

Piure de castane:  rețetă

Această rețetă este un tonic excelent pentru imunitate, cu un gust deosebit. Spre deosebire de alte fructe sau alimente, castanele nu își pierd din substanțele active atunci când sunt prelucrate termic.

Ingrediente

• 500 g de castane comestibile
• 300 ml de lapte
• 3 linguri de ulei de măsline
• ¼ linguriță de scorțișoară

Preparare

Castanele se fierb, se decojesc și miezul se dă prin mașina de tocat. Piureul obținut se amestecă apoi cu laptele, uleiul de măsline și scorțișoara. Pentru și mai multă aromă, se poate adăuga esență de vanilie, sau un sirop preparat din zahăr (40 g), rom (2 lingurițe) și apă (75 ml), fiert până la îngroșare. Acest sirop se adaugă în pasta de castane după ce s-a răcit. Se amestecă până la omogenizare. O altă variantă este să amestecați piureul de castane cu ciocolată sau cacao.  Se iau câte 6 linguri de piure de castane pe zi. Cura cu pastă de castane durează 1 lună de zile.

Piure de Castane Rețetă

Piure de Castane Rețetă

Efecte

Cel mai important beneficiu al piureului de castane este întărirea sistemului imunitar. Castanele comestibile au proprietatea de a lupta în mod natural cu oboseala, fiind recomandate mai ales celor care desfășoară activități solicitante. Este util în mod deosebit persoanelor convalescente, slăbite sau epuizate, anemicilor, copiilor (pentru creștere), vârstnicilor, sportivilor și celor care suferă de astenie.

Comparativ cu celelalte tipuri de nuci, castanele comestibile nu conțin așa de multe calorii, ci doar carbohidrați de calitate și grăsimi bune. Castanele sunt o sursă bogată de proteine, fibre, aminoacizi, Vitamine din complexul B, și doze mari de calciu și magneziu, Vitamina C, Vitamina E. Fibrele conținute fac din castane un aliment cu un indice glicemic mic, care cresc nivelul de zahăr din sânge lent.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Cele din poză nu-s comestibile !

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.