Pâine plată din linte uscată (fără făină, fără ulei)

Această pâine plată  din linte uscată poate fi consumată în locul pâinii din făină de cereale.

Fie că aveți intoleranță la gluten, fie că aveți diabet sau țineți cură de slăbire, acest înlocuitor de pâine este deosebit de bun.

Paine din linte fara faina

Imagine cu titlu sugestiv: Paine din linte fara faina: Laurel F

Pâinea din linte impresionează prin ușurința cu care se prepară. Rețeta este extrem de simplă, iar lista de ingrediente nu depășește două rânduri.

Aveți nevoie doar de linte roșie uscată și apă. Trebuie să puneți de asemenea sare și eventual alte condimente care vă plac.

Pâine din linte uscată – rețetă

Ingrediente

  • 200 g de linte roșie uscată
  • 470 ml de apă fierbinte

Mod de preparare

Spălați bine lintea și puneți-o într-un bol. Turnați apă peste ea și lăsați-o la înmuiat circa 3 ore.

Scurgeți apoi apa și clătiți-o cu apă curată. Puneți-o în vasul blenderului. Adăugați apa fierbinte și puneți capacul. Mixați câteva secunde, până când boabele de linte se macină complet.

Trebuie să rezulte o compoziție fină, cremoasă, fără bucăți de linte. Acum, puteți lăsați această compoziție la odihnit câteva ore sau peste noapte, sau o puteți folosi imediat la prepararea pâinii.

Dacă aluatul stă la în repaos câteva ore formează bule și pâinea va ieși mai pufoasă.

Tapetați tava cuptorului cu hârtie de copt și turnați compoziția în ea. Distribuiți-o cu o spatulă sau cu dosul lingurii într-un strat uniform.

Dacă vreți, puteți presăra deasupra fulgi de ardei iute, busuioc, pătrunjel, mărar, pudră de usturoi sau de ceapă, piper negru, chimen etc. Aceste condimente se pot adăuga direct în compoziție la mixare.

Introduceți tava în cuptorul preîncălzit la 200 de grade Celsius pentru circa 20 de minute. Pâinea de linte nu este groasă, nici pufoasă, pentru că nu are agent de creștere.

Este o pâine plată. O puteți tăia în bucăți dreptunghiulare. Are tendința să se desfacă foi, precum un buzunar.

Se consumă în locul pâinii la masă cu diferite mâncăruri gătite sau salate. Se poate utiliza și la sandvișuri.

Puteți face din ea chipsuri sau biscuiți crocanți dacă o tăiați pătrățele sau triunghiuri și o dați din nou în cuptor până se usucă. În acest caz, puteți presăra pe deasupra diferite tipuri de semințe.

Note și sugestii

Se pot folosi și alte varietăți de linte, precum lintea maro sau lintea verde. Însă cea roșie este mai gustoasă.

Deasupra compoziției se pot adăuga diverse ingrediente, care vor transforma pâinea într-o pizza/foccacia sănătoasă: inele de ceapă uscată sau ceapă verde, felii de măsline, brânză rasă, ardei gras, frunze de rucola, spanac etc.

Compoziția poate fi coaptă și în tigaie, sub formă de clătite sau lipii individuale.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete inedite cu linte pe care vă invităm să le încercați:

Pâine fără gluten – făcută din linte roșie
Pizza vegetariană fără gluten, cu blat din linte roșie
Pâine din linte și semințe de in (fără făină)
„Carne vegetariană” din linte (seitan fără gluten) – o rețetă fabuloasă!

Sursă articol: The Herban Farmacy, Easy lentil flatbread on a sheet pan: https://www.youtube.com/watch?v=qu7QonWHEJY&ab_channel=TheHerbanFarmacy

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.