Pâine fără gluten – cea mai reușită textură, cel mai bun gust

Este cea mai bună pâine fără gluten pe care a preparat-o vreodată, mărturisește autoarea rețetei. Foarte bine legată, elastică și pe deasupra extrem de consistentă.

Nu doar textura a fost reușită, ci și gustul ei. Pâinea fără gluten în general nu este foarte gustoasă, nici aspectuoasă.

Paine fara gluten - cea mai reusita textura, cel mai bun gust

Imagine cu titlu sugestiv: Paine fara gluten – cea mai reusita reteta

Cum se face o pâine fără gluten?

Opțiunile de pâine fără gluten din comerț nu sunt pe placul tuturor. În plus, sunt destul de scumpe.

Dacă ai intoleranță la gluten, suferi de boala celiacă sau de o boală inflamatorie ori autoimună, te încurajăm să îți prepari propria pâine în casă.

Încearcă rețeta de mai jos și vei fi mulțumit de rezultat. Poate fi inclusă în dieta fără gluten, dar și într-o dietă sănătoasă obișnuită.

Când faci o mâncare fără gluten, ai nevoie, în primul rând, de câțiva agenți de legare. Cele mai eficiente sunt tărâțe de psyllium, semințele de in și semințele de chia.

În al doilea rând, îți trebuie un cântar de bucătărie.

La orice fel de rețete de pâine fără gluten trebuie să cântărești totul cu maximă precizie dacă vrei să ai rezultate satisfăcătoare.

Pâine fără gluten – rețetă

Ingrediente „maia”

• 20 g de tărâțe de psyllium / 20 g psyllium husks
• 400 ml de apă călduță / 400 ml warm water
• 1 lingură de oțet de mere / 1 tablespoon apple cider vinegar

Ingrediente aluat fără gluten

• 120 g de semințe de in măcinate fin / 120 g ground flaxseeds
• 120 g de făină de năut (sau năut crud măcinat fin) / 120 g chickpea flour or ground dry chickpeas
• 60 g de făină integrală de hrișcă (sau hrișcă verde măcinată fin) / 60 g buckwheat flour
• 2 lingurițe de praf de copt / 2 teaspoons baking powder
• 1 ½ lingurițe de sare / 1 ½ teaspoons salt

Mod de preparare

Începeți prin a pregăti „maiaua”.

Puneți tărâțele de psyllium la înmuiat într-un bol mare, cu apa călduță. Adăugați oțetul și amestecați.

Trebuie să stea la hidratat 10-15 minute. Pe măsură ce tărâțele absorb apa, se umflă și se transformă într-o masă gelatinoasă care va lega aluatul fără gluten.

Dați vasul deoparte. Cântăriți restul ingredientelor. Puneți-le într-un bol, în ordinea din listă.

Mai întâi făina de in, apoi făina de năut, făina de hrișcă, praful de copt și sarea. Amestecați bine cu o furculiță.

Când tărâțele de psyllum s-au legat ca un gel, sunt gata. Este important să așteptați să absoarbă tot lichidul. În caz contrat, aluatul nu va crește și va ieși umed.

Turnați amestecul de făinuri peste gelul de psyllium. Amestecați totul cu mâna, până se incorporează toate ingredientele. Veți vedea că aluatul are unele goluri sau fisuri. Nu vă faceți griji, acestea vor dispărea la copt.

Tapetați tava cuptorului cu hârtie de copt. Tăiați aluatul în 8 bucăți egale.

Luați câte o bucată de aluat și modelați-l în palme, dându-i o formă cât mai rotundă. Așezați toate bilele rotunde de aluat în tavă.

Dacă modelarea este dificilă, umeziți palmele cu apă.

Preîncălziți cuptorul la 190 de grade Celsius. Între timp, chiflele vor mai „crește” puțin. Dacă este un cuptor electric, puneți tava la programul cu căldură sus-jos.

Durata totală de coacere a chiflelor este de 55 de minute. În ultimele 15 minute trebuie să reduceți temperatura la 180 C.

Când le scoateți din cuptor trebuie să fie rumene și maro la culoare.

Aceste chifle fără gluten arată extraordinar! Nu au fisuri, nici crăpăturile pe care le-ați văzut în aluatul crud.

Tăiați-le după ce s-au răcit complet. Folosiți un cuțit bine ascuțit.

Este uimitor cât de pufoase și bine crescute sunt, deși nu au gluten. Ce îți poți dori mai mult de la o pâine din făină fără gluten, făcută în casă?

Această pâine fără gluten poate acompania practic orice fel de mâncare. Chiflele tăiate pot fi unse cu diverse paste tarinabile. Sau le puteți folosi la sandvișuri și burgeri.

Gluten-free bread buns – recipe in english

The first step is to prepare the psyllium gel. Mix the psyllium husks with the water and the vinegar in a large bol.

Hidrate the mixture for about 10-15 minutes.

In the meanwhile, weigh the rest of the ingredients and mix them in a separate bowl.

When the psyllium have absorbed all the liquid and got swollen, ad the flour mix and star kneating the batter with your hand.

Preheat the oven at 190C and line a baking tray with parchment paper.

Cut the dough into 8 pieces. Shape piece in a round ball. If the dough is too sticky, wet your hands with water.

Place the round breads on the tray.

Bake the gluten-free breads for 55 minutes. In the last 15 minutes, bring the temperature down to 180C.

Leave the breads to cool down completely before slicing them.

Sursă articol: Weltverborgen, Cea mai buna paine fara gluten din lume: https://www.youtube.com/watch?v=vdZbEUHG2jE&ab_channel=Weltverborgen

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.