Pâinici din ovăz și susan – fără gluten

Aceste pâinici din ovăz și susan pot fi o alternativă sănătoasă la pâinea obișnuită, mai ales pentru cei care nu pot consuma gluten.

Este potrivită și în alimentația persoanelor cu diabet, boli autoimune sau inflamații sistemice cronice.

Painici fara gluten din ovaz si susan

Imagine sugestiva: Painici fara gluten din ovaz si susan

Intoleranța la gluten – simptome

Nu doar persoanele cu boala celiacă au probleme la consumul de gluten.

Există de asemenea o tulburare care se numește „sensibilitatea non-celiacă la gluten”.

Persoanele din această categorie nu pot tolera glutenul.

Această proteină nu se găsește doar în grâu, ci și în alte cereale, precum orz și secară.

Intoleranța la gluten se manifestă printr-o varietate de simptome:

→ dureri abdominale, dureri de stomac
→ balonare
→ diaree
→ constipație
→ greață, vărsături
→ dureri de cap
→ ceață mentală
→ dureri articulare
→ oboseală
→ neuropatie (amorțire sau furnicături la nivelul mâinilor și picioarelor)
→ mâncărimi la nivelul pielii
→ depresie, anxietate
→ anemie

Dacă faceți parte din categoria celor care nu pot tolera deloc glutenul, este important să citiți eticheta tuturor produselor alimentare înainte de a le cumpăra.

Foarte multe din ele conțin, în mod neașteptat, gluten.

De asemenea, asigurați-vă că ovăzul pe care îl cumpărați pentru rețetele de pâine nu are gluten.

Pâinici din ovăz și susan – rețetă

Ingrediente

• 150 g de fulgi de ovăz integrali, fără gluten / 150 g whole gluten free oat flakes
• 3 linguri de semințe de susan / 2 tablespoons sesame seeds
• 1 lingură + 1 linguriță de fulgi de mei / 1 tablespoon + 1 teaspoon millet, buckwheat or quinoa flakes
• 180 ml de apă / 180 ml plain water

Mod de preparare

Atât de simplă este rețeta încât trebuie doar să amestecați ingredientele.

Puneți fulgii de ovăz într-un bol.

Adăugați semințele de susan și meiul.

Omogenizați.

Turnați apa și amestecați bine cu lingura de lemn sau cu o paletă de silicon.

Aluatul este moale și greu de modelat, de aceea trebuie să folosiți forme speciale pentru a da pâinicilor o formă cât mai aspectuoasă.

Puteți folosi inele culinare mici sau forme de brioșe.

Ungeți-le cu puțin ulei.

Umpleți-le cu aluat. Puteți folosi circa 3 lingurițe pentru fiecare pâiniță.

Tipăriți-le deasupra cu dosul unei lingurițe înmuiate în apă, sau cu degetele umezite.

Scoateți inelul după ce ați pus compoziția și lăsați-le în tavă, pe hârtia de copt.

Sau lăsați-le în formă dacă ați folosit forme de brioșe.

Introduceți tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade Celsius.

Pâinicile se fac la fel de repede precum biscuiții. Lăsați-le în cuptor circa 15-20 de minute.

Sunt gata când s-au uscat deasupra și au căpătat o culoare aurie și ușor rumenă pe margini.

Lăsați-le să se răcească de tot înainte de a le servi.

Sunt crocante la exterior și moi în interior.

Le puteți tăia cu cuțitul în jumătate pentru a obține două felii.

Ungeți-le cu unt, cremă de brânză, paste tartinabile sau diverse pateuri.

Pot înlocui pâinea obișnuită la orice masă. Merg foarte bine cu ciorbe, tocănițe, fripturi, etc.

Note și sugestii

Fulgii de mei pot fi înlocuiți cu fulgi de hrișcă sau de quinoa.

Aceștia se găsesc la magazinele naturiste.

Cineva scria în comentariile la această rețetă de pe Youtube că a înlocuit apa cu kefir și a adăugat și puțin praf de copt. Cu aceste ingrediente a obținut niște pâinici mai pufoase.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete inedite de pâine fără gluten:

Pâine fără gluten dintr-un ingredient neașteptat: mazăre!
Turtițe din ovăz și semințe de chia – fără făină sau ulei (pot înlocui pâinea)
Pâine din semințe, fără făină
Pâine fără gluten, din ovăz și semințe

Easy gluten free bread – recipe in english

The recipe is of such a low difficulty that you only have to mix the ingredients in a bowl.

The batter is wet and sticky so you must cook it in cookie cutter or food rings.

Fill the mould with 2-3 teaspoons of the batter and press it with your wet fingers.

Make sure the batter is smooth on top and even.

Bake the bread at 180 C for about 15-20 minutes.

They are ready when they become a little bit dry and golden at the surface.

Surse articol:

1. Une Jour, Une Recette, Pâine cu semințe: https://www.youtube.com/watch?v=FBIUxbA2E84&ab_channel=UnjourUnerecette
2. Beyond Celiac, Symptoms of non-celiac gluten sensitivity: https://www.beyondceliac.org/celiac-disease/non-celiac-gluten-sensitivity/symptoms/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.