Pâine fără gluten dintr-un ingredient neașteptat: mazăre!

O provocare foarte mare pentru persoanele cu boala celiacă este să găsească o pâine fără gluten care să fie deopotrivă reușită, gustoasă și sănătoasă.

Dieta fără gluten nu este recomandată doar celor care au anumite intoleranțe sau sensibilități la gluten.

Paine fara gluten din mazare

Imagine sugestiva: Paine fara gluten din mazare

Este indicată și persoanelor care suferă de boli autoimune, afecțiuni tiroidiene sau inflamații cronice.

De ce? Pentru că glutenul are un caracter puternic pro-inflamator.

Nu poți avea niciodată certitudinea că pâinea fără gluten pe care o cumperi este 100% fără gluten.

Făina din care este făcută poate fi contaminată cu gluten în momentul procesării sau a manevrării.

În rândurile următoare vă prezentăm o rețetă de pâine fără gluten care nu conține nici un fel de făină.

Se face dintr-un singur ingredient principal, neașteptat, care este mazărea.

Pâinea care rezultă este totalmente lipsită de agenți alergeni sau inflamatori.

Nu conține cereale, ulei sau drojdie. Nu necesită frământare sau dospire.

Este o pâine hrănitoare, sățioasă și sănătoasă. Furnizează o cantitate generoasă de proteine și nutrienți.

Sunteți curioși cum se face? Rețeta este mai simplă decât rețeta de pâine clasică.

Pâine fără gluten din mazăre – rețetă

Ingrediente

• 2 căni de mazăre uscată de culoare verde / 2 cups dry peas
• ½ cană de apă / ½ cup water
• 1 linguriță de sare / 1 teaspoon salt
• ½ linguriță de bicarbonat de sodiu / ½ teaspoon baking soda
• 1 lingură de oțet / 1 teaspoon apple cider vinegar

Mod de preparare

Cana folosită la măsurarea sau cântărirea ingredientelor are 250 ml.

Spălați boabele de mazăre și puneți-le într-un bol încăpător.

Turnați peste ele 1 litru de apă. Lăsați-le la înmuiat minim 12 ore.

Este important să stea la hidratat cât mai mult timp, pentru a se înmuia bine și a fi mai ușor de procesat.

Scurgeți apoi lintea și clătiți-o cu apă curată.

Puneți-o în vasul blenderului împreună cu ¼ cană de apă. Mixați câteva minute, până când mazărea se transformă într-o pastă fină.

Adăugați apoi restul de apă și mixați din nou.

Puneți apoi sarea, bicarbonatul și oțetul de mere.

Mixați din nou, până când rezultă o compoziție cremoasă, fără bucăți de mazăre.

Compoziția trebuie să fie groasă, nu foarte lichidă.

Citește și – Înlocuiește pâinea cu lipii din mazăre – se fac dintr-un singur ingredient

Ungeți o tavă/formă de pâine sau chec cu ulei.

Autoarea rețetei a folosit o tavă cu dimensiunea de 19 x 5 cm.

Turnați compoziția în tavă. Nivelați cu dosul unei linguri. Presărați deasupra semințele preferate, dacă vreți.

Preîncălziți cuptorul la 180 de grade pentru 5 minute.

Introduceți tava și coaceți pâinea timp de 45-50 de minute.

Înainte de a o scoate din cuptor, faceți testul cu scobitoarea, ca la chec.

Dacă scobitoarea iese umedă, mai lăsați-o la copt câteva minute.

Rețete similare

Pe site-ul nostru puteți găsi mai multe rețete de pâine fără gluten:

Cum să faci pâine din hrișcă (fără gluten, fără drojdie)
• Pâine din quinoa – pentru cei care nu tolerează glutenul
•  Pâine din semințe de in, aromată cu cimbru și rozmarin – rețetă pentru cei la dietă
Pâinea din orez crud la blender (fără gluten, fără frământare)

Pâinea din mazăre capătă o culoare maronie deasupra și pe laterale.

La interior are o nuanță verzuie.

După ce s-a răcorit o puteți scoate din tavă.

Nu o tăiați imediat. Lăsați-o la răcit complet.

Are o textură moale și fragedă și un gust bogat.

O puteți servi cu diverse paste, pateuri, cu ciorbe sau alte mâncăruri gătite.

Este și mai gustoasă dacă o prăjiți în toaster.

Se ține la rece, în frigider. Este indicat să o mâncați cât mai repede, în circa 3 zile.

Dacă nu reușiți să consumați decât 1-2 felii pe zi, o puteți păstra în congelator.

Rezistă în jur de 3 luni.

Gluten freen pea bread – recipe in eglish

Wash the peas and leave them to soak in one liter of water over night.

The next day, rinse the peas and put it in a blender with ¼ cup water.

Blend well and the add the rest of the water.

Blend again and add the salt, the baking soda and the vinegar.

Mix a couple more seconds to combine.

Pour the batter in a 7,4 inch x 1,5 inch pan.

Preheat the oven at 356 F (180C) for five minutes.

Bake the pea bread for 45-50 minutes.

Leave it to cool completely before slicing it.

You can serve it with any type of meal.

Sursă articol: Recetas de gri, Pâine fără gluten, fără făină, din mazăre: https://www.youtube.com/watch?v=MINgt-SJ21M&ab_channel=RecetasdeGri

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.