Năut crocant cu mirodenii, copt în cuptor – gustare bună pentru diabetici

Năutul este unul din cele mai hrănitoare alimente din dieta vegetarienilor și a celor care urmează un regim sănătos.

Conține fibre, proteine, antioxidanți, vitamine și minerale.

Naut crocant cu mirodenii la cuptor - gustare pentru diabetici

Naut crocant cu mirodenii la cuptor: Marco Verch Professional Photographer

Este bogat în fier, vitamine din grupuul B, calciu, zinc, magneziu și acid folic.

Leguminoasele sunt foarte sănătoase și merită incluse în alimentația noastră mai des.

Pot mânca diabeticii năut?

Pe lângă proteine, leguminoasele conțin și o cantitate mare de carbohidrați. Aceștia afectează nivelul zahărului din sânge.

Ținând cont de acest aspect, ce pot face diabeticii?

Vestea bună este că năutul și fasolea au carbohidrați de calitate. Aceștia provine în mare parte din fibre. În plus, au un indice glicemic scăzut.

Cu alte cuvinte, rata de descompunere a carbohidraților este atât de lentă încât nu produc creșteri bruște ale glicemiei.

În plus, fibrele mențin starea de sațietate mai mult timp și ajută la controlul apetitului.

Citește și – Năutul – un aliment bogat în proteine care satură, indicat în regimul diabeticilor, hipertensivilor și celor supraponderali

Un studiu recent a asociat consumul de leguminoase cu reducerea riscului de boli cardiovasculare.

Mai exact, această categorie de alimente a scăzut colesterolul LDL cu 5%.

Fibrele solubile sunt răspunzătoare pentru acest efect, deoarece ele încetinesc digestia.

Concluzia este că diabeticii pot consuma năut și alte leguminoase. Însă este bine ca porția să fie moderată.

Năut crocant la cuptor – rețetă

Un mod ingenios de a include năutul în meniul săptămânal este să îl rumenim în cuptor.

Boabele de năut pot fi asezonate cu diverse mirodenii și apoi uscate în cuptor.

Rezultă o gustare crocantă delicioasă, care poate înlocui pop-cornul sau alte gustări care conțin amidon și calorii goale.

Nr. de porții: 6
Durată totală de preparare: 35 de minute

Ingrediente

  • 400 g de năut fiert
  • 2 lingurițe de ulei de măsline
  • ½ linguriță de boia de ardei
  • ½ linguriță de chimen măcinat

Metodă

Dacă folosiți năut la conservă, gata fiert, scurgeți apa și clătiți-l folosind o sită.

Puneți boabele pe un prosop și uscați-le bine.

Preîncălziți cuptorul la 190 de grade Celsius. Puneți 1 linguriță de ulei în tavă și ungeți-o uniform. Așterneți hârtie de copt și introduceți-o în cuptor pentru 3 minute.

Turnați apoi boabele de năut în tava fierbinte. Coaceți năutul un sfert de oră.

Deschideți cuptorul periodic și întoarceți boabele pentru ca acestea să se rumenească uniform.

Scoateți tava din cuptor și transferați năutul într-un bol. Turnați peste ele cealaltă linguriță de ulei și masați-le bine.

Presărați condimentele și amestecați.

Transferați din nou năutul în tavă, într-un strat uniform. Coaceți-le încă 10-15 minute, până când devin maronii și crocante.

Se servesc calde sau reci.

Alte rețete cu năut

Năutul poate fi consumat și în alte feluri.

Mâncare de năut – pentru diabetici și persoanele cu colesterol mare

„Omletă” din făină de năut (fără ouă) – rețetă de post, foarte hrănitoare

Biscuiți sănătoși din 2 ingrediente: năut și ovăz!

Boabele fierte se pot adăuga de exemplu în salate de verdețuri sau legume.

Se pot pasa și transforma în hummus.

Se pot pune în supe sau ciorbe.

De asemenea, pot fi călite cu roșii în tigaie.

Surse articol:

1. Diabetes Ireland, Roasted flavoured chickpeas: https://www.diabetes.ie/living-with-diabetes/living-with-type-2/food-diabetes/recipes/snacks/22249-2/
2. Diabetes Australia, Beans, chickpeas, lentils and split peas: https://www.diabetesaustralia.com.au/news/beans-chickpeas-lentils-and-split-peas/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.