Salată de gulie, morcov și portocală

De când n-ați mai mâncat o salată? Și încă o salată sănătoasă, din legume crude?

Dacă ați rămas restanți la acest capitol, încercați rețeta de mai jos.

Salata de gulie, morcov si portocala

Imagine cu titlu sugestiv: jeffreyw

Salata de gulie cu morcov și portocală este o propunere venită din partea autoarei de blog culinar „DiaDaria”.

Asocierea de ingrediente este cum nu se poate mai atrăgătoare.

Dacă nu ați mai gustat până acum gulie, dați-i o șansă. S-ar putea să nu vă mai despărțiți de ea.

Este foarte bună în salate sau ca garnitură la brânză ori alte preparate pentru antreu.

Iar când veți afla și cât de sănătoasă e, veți fi și mai convinși să o includeți în dietă.

Pregătiți această salată în perioada rece, când sunt în sezon portocalele.

Salată de gulie cu morcov și portocală – rețetă

Ingrediente

  • 1 gulie
  • 1 morcov
  • 1 portocală
  • 2 lingurițe de ulei
  • sare și piper, după gust
  • pătrunjel sau mărar verde

Mod de preparare

Curățați gulia și morcovul de coajă.

Dați-le prin răzătoarea cu găuri mari într-un bol încăpător.

Stoarceți o jumătate de portocală.

În sucul obținut, adăugați uleiul de măsline, puțină sare și piper. Amestecați bine.

Turnați sosul peste legume.

Amestecați bine. Dacă aveți musafiri, așezați salata de gulie, morcov și portocală pe un platou oval sau rotund.

Decorați-o cu pătrunjel verde sau mărar tocate mărunt.

Așezați deasupra și câteva feliuțe de portocală, pentru mai multă culoare și estetică.

Note și sugestii

Dacă preferați o salată mai crocantă, tăiați gulia și morcovul cu cuțitul bastonașe. 

Dacă nu aveți portocală, folosiți suc de clementine, mandarine, grepfrut sau lămâie.

În salată se pot adăuga și alte legume, precum țelină, măr, fenicul, sfeclă, sau spanac, rucola sau frunze de valeriană.

Se pot pune și cubulețe de portocală, curățate în prealabil de coajă. 

De asemenea, un adaos inedit în această salată ar fi câteva nuci zdrobite. 

Ce beneficii are gulia

Gulia nu este cea mai populară legumă de pe mesele noastre.

Deși face parte din aceeași familie cu varza, conopida, broccoli și ridichea, o consumăm foarte rar sau chiar deloc.

Are, de altfel, un gust asemănător cu varza și broccoli.

Se găsește în hipermarketuri și este deosebit de gustoasă.

Un bulb costă în jur de 2-3 lei.

Se consumă atât bulbul, cât și frunzele.

De regulă, gulia este inclusă în salatele de crudități din timpul iernii.

Gulia se poate fierbe, coace în cuptor sau prepara la aburi.

În stare crudă, este o sursă foarte bună de vitamina C și fibre.

Furnizează vitamina B6, potasiu, magneziu, mangan, cupru, fosfor și cantități mai mici de calciu și fier.

Are puține calorii: 37/135 g și aproape deloc grăsimi (0,1 g). Nici cantitatea de carbohidrați nu este foarte mare (8 g).

Gulia are proprietăți antiinflamatoare, antioxidante, anticancerigene și antidiabetice.

Este utilă în bolile cardiovasculare, în diabet, obezitate și alergii.

Susține digestia. Ajută la pierderea în greutate. Crește nivelul de energie.

Contribuie la reglarea tensiunii arteriale. Întărește oasele.

Previne anemia. Protejează vederea.

Rețete similare

Salată de gulie cu ridiche neagră – antioxidantă, remineralizantă, anticancerigenă

Salată de gulie și țelină – benefică pentru inimă, ficat și digestie

“Cartofi prăjiți” din gulie – o rețetă senzațională

Surse articol:
1. Diana Neacșu, Salată de gulie cu morcov și portocală, Rețetele mele dragi: https://www.retetelemeledragi.com/2022/01/salata-de-gulie-cu-morcov-si-portocala.html/
2. Dana Angelo, Willow Jarosh, Kohlrabi Nutrition Facts and Health Benefits, Very Well Fit: https://www.verywellfit.com/kohlrabi-nutrition-facts-4176112
3. John Staughton, Vanessa Voltolina, 10 Surprising benefits of kohlrabi, Organic Facts: https://www.organicfacts.net/health-benefits/vegetable/health-benefits-of-kohlrabi.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.