Prune uscate cu nuci, învelite în ciocolată – desert simplu de toamnă!

Prunele uscate cu nuci învelite în ciocolată sunt o delicatesă pe care o putem prepara în anotimpul rece.

În magazine, aceste drajeuri sunt foarte costisitoare, fiind considerate un desert select.

Prune cu nuci invelite in ciocolata

Prune cu nuci invelite in ciocolata: Marco Verch Professional Photographer

Vestea bună este că le putem face singuri în casă. Sunt un desert foarte rapid, hrănitor și simplu.

Susțin digestia și sănătatea oaselor

Prunele uscate sunt deosebit de sănătoase, mai ales pentru femei, având efecte protectoare asupra oaselor.

Studiile au arătat că acestea îmbunătățesc densitatea minerală osoasă la femeile în perioada de sau după menopauză.

Prunele uscate stimulează formarea osului și inhibă resorbția osoasă.

O porție de prune (100 g) furnizează doza zilnică recomandată de bor, un element care poate preveni osteoporoza.

Sunt de asemenea eficiente în constipație. Prunele uscate îmbunătățesc frecvența scaunelor și consistența lor.

Efectele laxative se datorează concentrației mari în sorbitol.

Datorită conținutului de zaharuri simple, prunele uscate dau energie.

Vestea bună este că nu produc creșteri rapide ale zahărului din sânge, datorită fibrelor și fructozei care întârzie absorbția glucozei.

Aceste efecte se datorează și compușilor fenolici (acid neoclorogenic, acid clorogenic).

Acești antioxidanți inhibă oxidarea colesterolului și pot preveni bolile de inimă și cancerul.

Susțin sănătatea inimii și prin doza mare de potasiu pe care o au.

Citește șiPrunele uscate reduc kilogramele și subțiază talia (studiu)

Prune cu nuci învelite în ciocolată – rețetă

Ingrediente

  • 20 de prune uscate
  • 20 mieji de nucă
  • 300 g de ciocolată neagră
  • 2 lingurițe de ulei

Mod de preparare

Puneți prunele uscate într-un bol. Turnați peste ele apă caldă, cât să le acopere.

Lăsați-le la hidratat 5 minute, să se înmoaie puțin.

Scurgeți apa și tamponați-le cu șervețele pentru a le usca bine.

Introduceți vârful cuțitului în fiecare prună și tăiați-le pe lateral, ca un pliculeț.

Introduceți în fiecare prună câte un miez de nucă. Lipiți-le puțin în partea tăiată.

Rupeți ciocolata bucăți și puneți-o într-un bol. Turnați uleiul și încălziți la microunde până se topește.

Înfigeți în fiecare prună câte un bețișor de frigărui. După ce ați terminat cu toate prunele, înmuiați-le pe rând în ciocolata topită.

Ajutați-vă de o linguriță să le acoperiți bine.

Așezați bețișoarele într-un pahar sau într-un alt vas înalt și îngust, cu prunele în sus. Lăsați ciocolata să se întărească puțin, apoi dați-le în frigider.

După ce ciocolata s-a solidificat de tot, îndepărtați bețișoarele folosindu-vă de o furculiță. Introduceți bețișorul între dinții furculiței și împingeți înspre prună pentru a ieși ușor.

Aceste prune cu nuci în ciocolată sunt foarte consistente și totodată sățioase.

Nu trebuie să exagerați. Una-două odată sunt suficiente.

Nu le consumați ca pe roințăieli, ci ca un desert energizant.

Citește șiPrăjitură de post cu cafea și prune uscate

Sugestii

Autoarea rețetei a folosit două tipuri de ciocolată. A înmuiat mai întâi prunele umplute în ciocolată albă.

Le-a lăsat să se întărească ciocolata, apoi le-a cufundat în ciocolată neagră.

La tăierea prunelor, celor două straturi de ciocolată se văd foarte frumos.

Dacă vreți un desert mai sănătos, rezumați-vă doar la ciocolata neagră. Alegeți un sortiment de calitate, cu un conținut bogat în cacao (minim 70%).

Citește și – Bomboane din prune uscate – desert crud cu efecte laxative, hipotensive și tonice asupra oaselor

Surse articol:

1. Kochen mit Hanna, Foarte ușor, foarte rapid, desert în 15 minute: https://www.youtube.com/watch?v=X1RfVaQer9U&ab_channel=KochenmitHanna
2. Taylor C Wallace, Dried Plums, Prunes and Bone Health: A Comprehensive Review, Nutrients. 2017 Apr 19;9(4):401: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28422064/
3. E Lever, J Cole, S M Scott, P W Emery, K Whelan, Systematic review: the effect of prunes on gastrointestinal function, Aliment Pharmacol Ther. 2014 Oct;40(7):750-8: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25109788/
4. M Stacewicz-Sapuntzakis, P E Bowen, E A Hussain, B I Damayanti-Wood, N R Farnsworth, Chemical composition and potential health effects of prunes: a functional food? Crit Rev Food Sci Nutr. 2001 May;41(4):251-86: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11401245/

 

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.